TORNAR

De què es queixen els igualadins?

L’incivisme, la contaminació acústica i els serveis socials, les principals queixes que rep el Síndic de Greuges d’Igualada

societat
Dimecres, 29 abril 2015. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Aquest dimarts s'ha celebrat a l'Ajuntament d'Igualada un ple extraordinari amb la presència de la Síndica Municipal de Greuges, Rosa Sánchez, que ha exposat la Memòria 2014 perquè el consistori conegués de primer mà les demandes de la ciutadania

Segons la Memòria 2014 del Síndic de Greuges d'Igualada, enguany hi ha hagut un increment de les accions d'un 23% respecte de l'any anterior. El Síndic de Greuges ha passat d'atendre 87 casos a 107, que es resumeixen en consultes, assessorament i informacions, 36; queixes, 68 i actuacions d'ofici, 3.

Sánchez va assegurar que des de l'equipament, "atenem les inquietuds de qui ens visita i intentem assessorar-lo el millor possible, ja que considerem que la síndica ha d'estar al servei de les persones fins i tot més enllà de les seves obligacions".

Rosa M Sánchez, Síndica de Greuges d'Igualada

D'entre les queixes o reclamacions, Sánchez,  va voler constatar en primer lloc, el problema de sorolls a la via pública o en establiments d'oci, "molts veïns que no troben la manera de lliurar-se d'aquesta manca de respecte envers el dret al descans i a una intimitat tranquil·la, sense crits, música a tot volum i aldarulls". En segon lloc, la brutícia d'algunes zones i algunes places concretes fruit d'accions incíviques nocturnes i de la manca de respecte dels amos dels gossos que deixen excrements al carrer.

En aquest context, Sánchez va puntualitzar que "malgrat que s'hagi intensificat la neteja responent a les queixes veïnals, continuen presentant un aspecte poc salubre i poc acollidor, tot i l'esforç encomiable, que em consta que pren el Regidor d'Entorn". L'actuació policial que "en alguns casos concrets, i mai extrapolables, no ha estat prou sensible a la ciutadania" també va ser una queixa que Sánchez va posar sobre la taula. D'altra banda, una part de les queixes han estat destinades a Serveis Socials, a les altres regidories i fins i tot en un dels casos, a la pròpia sindicatura. Respecte això, la síndica va explicar que "des del punt de vista social, es creu que es podria millorar la mostra de paciència i comprensió". Un altre queixa estesa entre la ciutadania ha estat la de les beques menjador a les escoles, "el Consell Comarcal va prolongar la llista de beneficiats després d'haver començat les classes".

El Ple extraordinari de l'Ajuntament d'Igualada, celebrat aquest dimarts

 Les esmenes del consistori

Al acabar la seva exposició, Rosa Sánchez va fer agraïments i l'alcalde, Marc Castells, va donar la paraula als respectius representats del consistori. Jordi Riba va manifestar la necessitat de fer especial atenció a la ciutadania que no te recursos i va proposar "que s'apliqués un programa polític que ho prevegi i que atenuï el problema". Respecte la manca de civisme, Riba va assegurar que "cal plantejar necessàriament, solucions diferents". El segon lloc, el popular Joan Agramunt va fer una reflexió al voltant de que totes les actuacions plantejades aquest any que es repeteixen respecte anys anteriors i que totes giren al voltant de l'incivisme, els serveis socials i l'urbanisme. Al mateix temps, va posar èmfasi en "la necessitat d'actuar respecte els bars i restaurants nocturns que no compleixen les mesures acústiques".

Montserrat Mateu, va lamentar que Igualada sigui una ciutat poc respectuosa. Alhora que va proposar "buscar responsabilitat dels locals d'oci nocturn, posar esforços en la neteja de la via pública i solucionar el retard en el tràmit de les beques menjador". Al seu torn, Roberto Hernando va assegurar que "les queixes corroboren que en comptes d'anar endavant, estem anant enrere perquè els problemes són de soroll, neteja i incivisme". Finalment, Joan Torras, d'ERC, ha explicat que "la majoria de regidories necessitem treballar per millorar i que el Síndic de Greuges ens permet tenir contacte amb la realitat". 


3 Comentaris

L

Lídia

Igualada

1 de maig 2015.12:43h

Respondre

Els qui patim aquesta situació, estem ja desesperats, el veïnat del bar L’ou com ballà, fa temps que portem lluitant en contra de l’incivisme de la clientela i dels amos del bar, hem... Llegir més d’aguantar el gran xivarri de la terrassa fins a les tantes de la nit, ja que incompleixen els horaris, a més a part, tenen les portes obertes del local fins a les 3’30?h, cada dia de la setmana (menys dilluns) i cada dia de l’any, ja no es sols la música i el xivarri de l’interior, sinó a més els grups que és forment a l’entradeta, cridant com bojos i que a vegades segueix un pic tancat el bar, ja que els hi posen la consumició en un got de plàstic...i vinga’n ”juerga” al carrer!!! Hem trucat mil vegades a la policia, però res hem aconseguit.. Estem ja desesperats!

i

igualadí

29 d'abril 2015.16:17h

Respondre

Aquells que es queixen de tot avui no es queixen. Curiós.

M

Mileurista

Igualada

29 d'abril 2015.07:23h

Respondre

Jo tambe em vull queixar, de les pilones triangulars, i crec que s’huriend cambiar per les convencionals (rodones) i fer pagar les costes al Aymami i al Crespo, i si mes no obrir una investigacio... Llegir més de quan es van cobrar el royaltis del disenyador, si abans o despres d’haver-les col.locat.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.