TORNAR

Els rebuts del cadastre d'enguany de la Pobla inclouran compensacions per l'error de 2016

L’Ajuntament poblatà s’ofereix a assessorar als veïns sobre les reclamacions del rebut

societat
Dimarts, 9 maig 2017. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Els poblatans veuran regularitzat l'impost del cadastre aquest 2017 i recuperaran els errors de càlcul de l'exercici anterior. Els veïns i veïnes han començat a rebre les notificacions de la Direcció General del Cadastre.

La Direcció General del Cadastre del Ministeri d'Hisenda ha enllestit la revisió dels immobles de la Pobla de Claramunt. La revisió cerca detectar incidències com obres noves, ampliacions, canvis d'usos, piscines, reformes i rehabilitacions sense declarar al cadastre. Contra les resolucions es poden presentar al·legacions al web de la Direcció General del Cadastre introduint el Codi Segur de Validació que hi ha a les notificacions que la ciutadania ha rebut per carta. D'altra banda, l'Ajuntament confirma que en els rebuts del cadastre d'aquest 2017 s'hi inclourà la compensació de l'error de càlcul que es va produir l'any passat. Per tant, els ciutadans pagaran menys respecte el 2016. Les dates de pagament d'aquest impost són: del 2 de maig al 4 de juliol, per als no domiciliats, l'1 de juny, la primera fracció dels domiciliats i el 2 de novembre, la segona fracció.

Termini de reclamacions

Els ciutadans disposen d'un període de quinze dies hàbils que compten des del dia següent a la recepció de l'escrit per presentar aquestes reclamacions. Cada incidència detectada suposa el pagament d'una taxa de 60 euros. Aquesta taxa ha estat fixada pel Ministeri d'Hisenda i el pagament es fa a aquest ministeri, no a l'Ajuntament. Cada incidència suposa un increment del valor cadastral de l'immoble i, com a conseqüència, un increment de l'Impost de Béns Immobles (IBI) a partir de l'any 2018. Paral·lelament a això, els afectats hauran de pagar l'IBI corresponent a aquesta diferència, amb efectes retroactius de quatre anys. Per a qualsevol aclariment o més informació podeu adreçar-vos o trucar a l'Ajuntament, de dilluns a divendres, de les 8 del matí a les 3 de la tarda, i els dimarts també de les 4 a 2/4 de 7 de la tarda, telèfon 93 808 60 75. També es pot trucar als telèfons del cadastre que s'especifiquen en les notificacions, 902 37 36 35 o 91 387 45 50.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.