//Plugins sense CDN ?>
Tot a punt. Per onzena vegada, el vell Rec d'Igualada, escenari encara de la màxima expressió de la indústria adobera, conjuminarà l'activitat del cuir i la venda de marques de primer nivell, a preus radicals. Quatre dies que comencen avui, a les 10 del matí. Ja fa quasi cinc anys de la primera experiència, que va començar amb deu marques. Seran 33 'pop-up stores', botigues efímeres, que s'obriran al llarg del circuit del Rec, acollint a quasi 60 marques. A més, hi hauran 15 espais més, de cafeteria, restauració, concerts i també l'espai d'Anoiadiari. Des de l'organització es preveu una bona resposta del públic: "el fred acostuma a fer venir més gent a comprar roba. Sembla que no hi haurà pluges. Tenim bones expectatives i pels 'inputs' que hem rebut vindrà gent de molts llocs. Seran benvinguts. I les novetats en marques són molt ben rebudes".
D'aquelles deu marques pioneres el 2009, seguiran també avui als espais del Rec: Sita Murt, Míriam Ponsa, Josep Abril, Textura i Antonio Miró, compromeses des del principi amb el projecte. També hi haurà una nodrida presència igualadina i anoienca, amb Best, Boxley, Buff, David Valls, Dütch Delight, Micu Micu i Punto Blanco. En aquest cinquè aniversari, apareixen també nous convidats: Satorisan, IKKS, Fox Head, Vamcats o Costalamel. I una fàbrica que apareix per primer cop al circuit, l’adoberia Vila, situada a la Baixada de Calot.
Altres marques que tindran presència són Desigual, Levi’s, Mango, Pepe Jeans, Kickers, Lacoste, Ash, Custo Barcelona, Dockers, Javier Simorra, Yerse, Loreak Mendian, Miss me, David Valls, TCN, New Zealand Auckland, Messcalino i LTB Jeans. Els dissenyadors independents Txell Miras, Kupuri, Visual Poetry Barcelona, Toni Francesc, Veneno en la Piel, Jordi Rafart i Gorni Kramer seran a Igualada, acompanyant als clàssics Míriam Ponsa o Josep Abril. En roba interior continuen Punto Blanco i TCN. I per a nens hi ha el RecKids són, una edició més, yporqué, Micu Micu, Bean’s Barcelona, Al agua patos, Alma Llenas, Lula Bu, Mamadú, Piu et Nau i Mon Marcel, i les marques Paul Frank, Custo Growing, Desigual kids i Textura Baby.
Avui, el Rec Meeting
En aquest Rec.10 també hi ha programat el primer Rec Meeting, una xerrada sobre els nous models de consum de moda, avui a 2/4 de 7 de la tarda. L'escenari serà al Museu, amb entrada gratuïta. Els convidats són Josep Abril, la periodista Maria Josep Soler, Màrius Rossell, de Trilogi eCommerce, Toni Riba de Levi's i la blogger Dulceida. L'acte el conduïra Pilar Riaño de Modaes. No cal oblidar una altra cita, el Pecha Kucha Rec.0, un món creatiu II, que està previst pel divendres 7, també a 2/4 de 7. Aquesta edició, les ponències sobre projectes innovadors i creatius comptaran amb la presentació del periodista Víctor Amela i el ponent convidat serà l’artista igualadí David Ymbernon.
La vessant cultural, potent
Una de les novetats és el Rec 'Pop-up day', un espai diari per a posar el focus en una marca. L'agenda també assenyala les actuacions als recintes gastronòmics de grups com Son Dlaire, Josh Allen & the Rootmakers, Jo Jet i Maria Ribot, Albert Gàmez, Q-Sticks, les músiques de l'escola LAM, els Archibald, els Carrot's String Quartet, Black&Blue, Enric Verdaguer, els de Solsona Gospel School i els Pribiz. Diversos DJ faran parada al Rec.
El Rec.10 es combinarà també el dissabte amb activitats familiars, el Family Day, i l'Slow Shopping, que tindrà lloc al centre d'Igualada, de la mà d'Igualada Comerç, que celebra la Festa del Vi. Moda, cultura i gastronomia. A més de l'oferta de restauració del nucli antic, al mateix Rec P es consolida el projecte Rec Street Food, amb pop up bars com el Grup Jardí Gastronomia o el Kiosk del Rec i, per primera vegada, al pati Vila s’hi concentraran camions amb una oferta gastronòmica diversa.