//Plugins sense CDN ?>
Un trànsit continu de vianants al carrer del Rec d'Igualada mostrava ahir divendres l'èxit de públic del nou projecte Rec.O. Els set espais fabrils que s'han convertit en botigues de moda per dos dies van rebre centenars de visitants i compradors, que sovint miraven d'obrir-se pas com podien per remenar entre les peces de roba exposades. Alguns dels més de 1.000 admiradors del Facebook ja han comentat les seves sensacions.
Avui dissabte serà el segon i últim dia d'aquesta primera edició. Les portes de les diferents pop up stores s'obriran de les 10 del matí fins a les 9 del vespre, amb els estocs renovats després de la bona resposta dels igualadins i anoiencs.
A més, també tindran lloc actes culturals paral·lels. De les 11h a les12h hi haurà una visita teatralitzada ‘Viatge per la Pell’ al Museu Cal Granotes, mentre que de les 12h a la 13h ‘Quinze igualadins trien i reciten el seu poema preferit’ al pati d'aquest mateix espai. Ja a la tarda, un Chill-out al Tint del Xulina (C/ Rec, 2) i un concert de cello duo Clara & Clara, a les 18h al pati Museu Cal Granotes, serviran per ambientar encara més aquest entorn.
Situar de nou Igualada com a referent del disseny tèxtil
La directora general de Comerç, Gemma Puig, acompanyada del director del serveis territorials del Departament d’Innovació Universitats i Empresa a la Catalunya Central, Josep M. Palau, va ser l'encarregada d'inaugurar aquesta primera edició del Rec.0.
Puig va afirmar que des de la Generalitat han decidit recolzar el projecte perquè 'és una proposta molt innovadora a nivell estatal, permet que els dissenyadors treguin els seus estocs d'una forma diferent i, finalment, per col·locar de nou Igualada en el mapa de referència del disseny i la moda, a més de donar a conèixer la ciutat a fora'. Segons la directora general de Comerç, 'formats innovadors com les botigues temporals acosten més la moda als ciutadans' i, vista la resposta del rec, va predir un bon futur al projecte.
Una de les impulsores de Rec.0, Cristina Domènech, va mostrar-se molt contenta per veure un somni fet realitat amb la implicació de moltes persones, i va explicar la filosofia del projecte, destinat a revitalitzar el barri segons ella. I doblement il·lusionada se sentia la dissenyadora Sita Murt, una de les marques que exposen, 'com a igualadina que pot veure adoberies úniques i molt maques plenes de moda', mentre que el director general d'aquesta firma, Jordi Balsells, va destacar 'el caliu i ànima de les pedres del rec' així com l'esforç dels impulsors del nou projecte, que 'compta amb el ple recolzament de les marques'.
Finalment, Jordi Aymamí, alcalde d'Igualada, va afirmar que aquesta 'és una iniciativa molt interessant, tan per la vinculació de jovent emprenedor del sector tèxtil així com per la posada en valor del patrimoni de les adoberies'. Aymamí va destacar l'acció de l'ajuntament per 'la recuperació del barri del rec, des del respecte al passat i l'aposta per la modernitat [...] d'acord amb l'interès general'.
Ha estat un plaer passejar pel REC.0 .
M’agrada molt passejar pel rec, pel rec d’Igualada, pel rec que semblava oblidat. M’he sentit més igualadina que mai, passejant entre adoberies, i ha... Llegir més estat una bona pensada poder-les veure per dins. I... acondicionades, molt millor.
Endavant pel REC.1, REC.2 i successius.
Sensacional la iniciativa i el resultat. Aquí hi ha gent que ha treballat de valent per aconseguir aquest èxit. Enhorabona!
He pogut passejar-m’hi molt poca estona, perquè treballo en horari... Llegir més comercial, però penso que les veus que diuen que actes així van en detriment del comerç igualadí no crec que tinguin raó. Mai vindria gent d’arreu a comprar massivament sense una empenta com aquesta. Tot Igualada en pot sortir beneficiada i el que ens cal es que siguem nosaltres qui ens moguem.
Tal com estan les coses actualment, molts divendres els carrers comercials semblen deserts, o sigui que molts deuen haver notat l’efecte, encara que siguin d’un altre ram.
Com a suggerència potser estaria bé que el plànol assenyelés el nom de tots els carrers.
M’encanta el disseny de la targeta i la senyalització del recorregut.
A més, les botigues estaven molt ben exposades, sense sensació de roba remenada; la idea del piano era perfecte.
Impressionant!!!! no es pot dir res més... Felicitats a tots els seus organitzadors!!!!
El Rec estava tan però tan preciós!!! I el més important... ple de gent carregada de bosses.
Si us plau,... Llegir més crec que això s’ha de fer molt sovint.
Feia temps que no veia gent carregada de bosses, els restaurantes plens.
Aquesta iniciativa ès bonissima per revitalitzar Igualada.
I si! val la pena passejar pel Rec. Desitjo que tingui... Llegir més continuitat.
Felicitats als organitzadors.
Ja ho vaig dir ahir al Grup REC.0 del Facebook.
És excepcional. No us ho perdeu pas. No és anar a comprar, que també. No és anar a passejar, que també. No és anar a conèixer el nostre... Llegir més patrimoni, que també, no és anar a escoltar musica fresca al carrer, que també. No és un negoci, que també. No és veure una xocolata desfeta, que també.
És una altra cosa. És excepcional. Us ho recomano a tots. I si viviu fora d’Igualada aprofiteu dissabte per venir a passar el dia Igualada.
Es una experiència de noves sensacions, i si a sobre podeu comprar alguna cosa millor. Al cap hi a la fi també és una negoci.
Us recomano que hi aneu de dia per comprar i quan ja sigui fosc a passejar.
Felicitats a les organitzadores per l’èxit del primer dia! La societat civil organitzada no té límits.
eRIC
Igualada
30 de novembre 2009.13:15h
Jordi doncs jo (sense tenir cap carnet, tu no ho sé) penso el mateix que l’Ester. Tots somriuen i el sr.alcalde no sap ni on mirar. A més, tots ja sabem que a l’Aymamí sempre li ha agradat ser... Llegir més el centre d’atenció i fins i tot, a vegades, dins de la pròpia Entesa, posar-se medalles d’allò en que en prou feina havia intervingut (o fins i tot havia apartat a la persona en qüestió per ser-hi sempre ell). Déu ser qüestió de personalitat (per dir-ho finament).