//Plugins sense CDN ?>
La quinzena edició de les Rec.0 Experimental Stores es va presentar aquest dimecres a Barcelona. De les grans marques de moda que seran novetat aquest Rec, destaquen Med winds, IKKS, Humanoid o Marie Sixtine. A més de la gran oferta de menjar de carrer i food trucks, el festival gastronòmic Rec Street Food presenta una novetat: un innovador 'pop-up bar' amb propostes de cuiners locals.
Des de fa set anys, el mes de novembre és sinònim de les botigues al Rec. I el Rec, a la vegada, és sinònim de moda. A Igualada, del 9 al 12 de novembre d'enguany, més de 80 marques de roba de dona, home, nen i complements estaran repartides en quatre
grans zones del barri del Rec. En aquesta edició creix la moda independent, amb més de 25 dissenyadors que vendran les seves col.leccions a preus radicals; s'hi incorpora per primera vegada un espai 080 els quatre dies que dura el festival, amb dissenyadors com Carlota Oms, Pau Esteve o Ssic and Paul.
La moda femenina és present amb marques com Mus&Bombon, Indi&Cold, Sita Murt, Miriam Ponsa, IKKS, Redskins, Txell Miras, Miss Me, Mi&Co, Javier Simorra o Med winds; la moda jove amb Pepe Jeans, Visual Poetry Barcelona, Dütch Delight, Loreak Mendian, Kaotiko Barcelona o LTB Jeans. Les 'pop-up stores' de moda d'esport seran ocupades per Adidas, Tsunami, Grifone, Buff, WESC, Obey i Fox Head i entre les marques infantils a l'espai RecKIDS destaquen yporqué, Bean's Barcelona, Micu Micu, Piu et Nau, Mamadú, Al agua patos, Mon Marcel i, com a novetat, Violeta e Federico.
La moda d'home està representada per Josep Abril, Antonio Miró, Macson, Boxley, New Zealand Auckland, Redskins o Torras. I com sempre, les 'pop-up stores' més grans amb les marques globals com Levi's, Lacoste, Mango o Textura, que juntament amb el
Secret Market de Privalia són grans èxits en cada edició del Rec.0.
Els dissenyadors emergents es reivindiquen al Rec
El Rec.0, s'està consolidant com una plataforma de promoció de marques i dissenyadors emergents. Els nous creadors conviuran amb els dissenyadors independents: noms com Who, Gorni Kramer, Kupuri, Susi Sweet Dress, Veneno en la Piel, Jordi Rafart, Costalamel, WAU, Dütch Delight, Catherine Parra i David Valls, seran prop de IKA Editions, Moves Slow to Fashion o l'espai 080 amb Carlota Oms, Ssic and Paul o Pau Esteve. També segueix el Rec Pop Up Day Estrella Damm, on cada dia s'hi instal.la una marca diferent com Colmillo de Morsa, Loa, Lola Martí o Cuirum. En aquesta zona també disposarà d'espai el guanyador del concurs de moda Time Out, el guanyador del qual serà comunicat el proper 20 d'octubre a la festa Rec Time Out que tindrà lloc a l'espai 33/45 de Barcelona.
L'edició d'hivern del Rec.0 destaca també per la gran aposta per la gastronomia i la cultura. El festival Rec Street Food presenta els millors 'food trucks' de menjar de carrer, però aquesta edició destaca un nou 'pop-up bar', amb propostes gastronòmiques locals de qualitat. Al circuit Rec.0 hi haurà dos patis Estrella Damm, amb el 'pop-up bar', una zona de vins de Bodegues
Torres, i l'espai de caves Vallformosa.
La cultura arriba amb música i literatura: el Rec Music Festival disposarà de dos escenaris, l'Estrella Damm i el Menú Stereo de Movistar+, a més d'espais DJ i música Rec, al carrer. A l'escenari Estrella Damm destaquen grups com Museless, Cantagiró, Double Chick i Old Tucson Rock. I divendres i dissabte a la tarda els grups Inspira i Xarim Aresté actuaran a l'escenari de Menú Stereo de Movistar+, un programa de grups de música independents d'àmbit nacional, que s'emet a Movistar Xtra. Com a novetat, el dissabte a la tarda s'oferirà un recital de poesia, Poesia al Rec, amb els poetes Enric Casasses i Josep Pedrals.
Continua el projecte Rec Tshirt, que es va iniciar en el Rec.013, on cada edició un dissenyador crea una samarreta Rec.0. Si al juny va ser Miriam Ponsa, aquesta vegada és Visual Poetry Barcelona qui dissenyarà el model exclusiu, que es podrà comprar a la seva 'pop-up store' del Rec.014.
Rec.0 Experimental Stores va néixer el 2009 de la mà de professionals del món del disseny i la comunicació per reivindicar el patrimoni del barri del Rec d'Igualada. En aquests set anys s'ha convertit en un festival de referència del món de la moda i de la cultura, amb la singularitat de donar vida a un patrimoni industrial únic a Catalunya. En la passada edició, celebrada el juny
del 2016 van passar pel Rec.0 unes 120.000 persones.
D'altra banda, Recstores inicia el proper mes d'octubre una nova aventura, la botiga efímera RECSHOP, que vol ser un nou format de retail, itinerant, que presentarà propostes de moda en diferents ciutats. De moment, el projecte arrenca a Barcelona, a Pedralbes Centre, un espai comercial de la ciutat on hi destaca la presència de la moda de territori. En aquest centre doncs,
obre portes a l'octubre la Recshop, i ho fa amb les col.leccions de la dissenyadora Miriam Ponsa. Cada mes s’hi instal.larà un dissenyador o marca diferent que aportarà, com a tret diferencial, producte especial: prototipus, peces de desfilada o models únics que no es poden aconseguir habitualment.