//Plugins sense CDN ?>
Encara amb la commoció del xoc de la setmana passada, en el que van morir tres persones -aquest dilluns se sabia de la mort d'un dels ferits, un jove torredà de només 22 anys-, el Govern ha decidit posar fil a l'agulla en la reforma d'aquesta carretera. Malgrat que s'exigeix el desdoblament des del territori, el conseller s'ha limitat a dir que "es desdoblarà el la C-15 en un dels sentits en aquells punts on es fan més colls d'ampolla".
La reforma de la C-15 per ser una carretera en format 2+1 sortirà a licitació aquesta tardor i el projecte es presentarà aquesta setmana. Així ho afirmava aquest dimecres el conseller de Territori i Sostenibilitat Damià Calvet, a Vilanova i la Geltrú. Ara mateix, aquesta via és la que més accidents mortals té a la comarca de l'Anoia. Dues persones van morir la setmana passada en un xoc entre un camió i un turisme i una tercera, evacuada en helicòpter, moria a l'Hospital de Bellvitge dies després. La commoció a la comarca per la pèrdua de tres vides joves ha anat acompanyada d'una onada d'indignació per la mala planificació en aquesta carretera.
De fet, l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, es felicitava aquest dimecres per l'anunci imminent de la licitació i de les noves reformes a l'A-2: "la nostra obligació és ser exigents. La reforma de l'Eix Diagonal està en marxa i ara caldrà cercar diners per fer-la possible. Per la nostra part, portarem al ple d'Igualada una moció perquè es faci un recurs pressupostari per aquesta obra".
Per la seva part, el conseller afirma que el tram de C-15 entre les capitals d'Anoia i Penedès "necessita de més capacitat" i que la voluntat és complir amb la construcció del 2+1. Aquest carril "no serà reversible" i que el carril addicional s'ubicarà als punts on hi hagi més dels anomenats "colls d'ampolla". La voluntat és que hi hagi la "màxima seguretat i que els carrils estaran sempre separats". Territori planteja fer en qüestió de setmanes obres similars a les de la C-37 delimitant els dos sentits.