TORNAR
PUBLICITAT

El sector relativitza Tickdi com a aplicació "única"

Matisen que hi ha aplicacions ”més econòmiques amb funcions similars”

societat
Dimarts, 31 gener 2017. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El cost i usos de l'aplicació Tickdi que l'Ajuntament d'Igualada i Igualada Comerç van adquirir la tardor del 2016 ha estat criticat la darrera setmana, també al ple, per la CUP. Diverses persones i empreses vinculades al sector de creació d'aplicacions i eines digitals consideren que cal "matisar" l'oportunitat que ofereix Tickdi.

L'aplicació Tickdi, que té usos de fidelització i de cara al client de digitalització dels tiquets de compra, ha estat els darrers dies focus de polèmica a Igualada. L'Ajuntament i Igualada Comerç la van anunciar el passat mes de novembre com un nou model "pioner", mentre que un dels partits de l'oposició, la CUP, qüestionava el seu cost -63.000 euros més IVA-, la seva especificitat i el mètode d'adjudicació sense concurs. Roger Fosas, d'Start Up Catalunya Central, va fer l'escrit que s'adjuntava a l'informe d'Igualada Comerç, on segons el document de contractació de l'Ajuntament, afirmava que no tenia "constància de cap altre producte actual amb les prestacions de Tickdi". Aquesta persona, però, aclareix a Anoiadiari que "aquell va ser un informe genèric" i que la diferenciació de Tickdi respecte a altres aplicacions "és relativa" perquè "estem en un mercat molt movible".

El coordinador de l'Acceleradora d'Start Up continua afirmant que "és difícil de mesurar què és i què no és completament nou, per això sovint no es patenten les apps. El cert és que hi ha altres empreses que tenen sistemes de digitalització. Tickdi és diferent, sí, però hi ha altres aplicacions similars amb els seus matisos i diferents beneficis finals". Un dels responsables de la plataforma de fidelització moneder.cat, Jan Bover, assegura que "partint del preu, hi ha aplicacions al mercat molt més econòmiques. El cost del desenvolupament a mida d'una app amb les funcionalitats descrites sembla exagerada", en referència al cost de 63.000 euros. Apunta que "si el municipi paga la totalitat del desenvolupament i després l'empresa pot comercialitzar l'app, hi ha un sobrecost per aquest preu".

Jan Bover manifesta que "és diferent de la nostra aplicació, en tot cas, però sí que hi ha altres eines que fan la digitalització i l'escanejat de tiquets des de fa temps. En algunes app, en comptes del client, ho fa el comerciant" i conclou que "no sembla que sigui un producte absolutament nou".

"Si és fet a mida, l'app ha de quedar en mans de l'Ajuntament"

Altres empreses que desenvolupen apps a la comarca exposen que "hi ha força aplicacions gratuïtes que permeten les funcionalitats que té Tickdi. No sé si com a diferència, té uns algoritmes molt ben treballats, però aleshores, si és un producte fet a mida, seria preocupant que l'empresa el pogués comercialitzar també més enllà de l'ús que se'n fa a Igualada". En aquests casos "el més normal és que el codi se'l quedi el client".

Sobre el preu, les empreses consultades afirmen que "cal tenir molts usuaris perquè el cost hagi estat tan car, raó de més perquè sigui d'ús exclusiu de l'Ajuntament i Igualada Comerç. És possible que ja hi hagués aplicacions semblants gratuïtes i que no calgués pagar res".

En opinió d'un altre desenvolupador anoienc, "el fet que no hi hagi hagut concurs és flagrant. Encara que sigui un preu de mercat, sembla que s'hagi donat una subvenció perquè l'start-up desenvolupi un producte vendible". L'utilitat de Tickdi, admeten, es veurà segons l'ús, tot i que "si fins i tot arribessin al miler d'usuaris, el preu pagat hauria estat d'uns 63 euros per cap".

 


5 Comentaris

J

Jose ruiz

Igualada

4 de febrer 2017.20:36h

Respondre

Perque igualada comerc no diu res?
Perque anoiadiari no consultant amb igualada comerc el motiu I necessitast d’aquesta app.

A la Chacon no sha la veu ni sha l’espera.

J

Juan Rodríguez (a la Sra Chacón)

Igualada

1 de febrer 2017.15:41h

Respondre

Se nota que hay trafico de influèncias.
He hablado con comerciantes què les han ofrecido el producto, y no les interesa en absoluto. Tienen que invertir en un punto de venta, con un vostè para el... Llegir més comerciante muy alto. Todó para que el ayuntamiento tenga el control de clientes, facturación, etc.
El problema és que el coste és muy alto, y no creo que se adhieran al sistema la cantidad de comerços que dice la regidora. Ha vendido el producto engañando a los igualadinos. Nos engaña con el precio , segun la Sra. Chacón 50.000€, en realidad mas de 63.000 Mas Iva. El producto ya existe, ademas gratuito, i con poca inversión, no llega a 5500€, se puede adaptar, con la mismas especificaciones del programa que han presentado, en fin hay algo que se me escapa, teniendo en cuenta las explicaciones que dio la Sra Chacón. Creo que Igualada merece una explicación Mas detallada, gràcias.

P

Pepe

Igualada

31 de gener 2017.14:44h

Respondre

Tot aquest tema fa molt mala pinta, les explicacions que dona l’ajuntament són veritats a mitges. Almenys els igualadins ens enterem d’aquests tripijocs per les explicaciones demanades de dos... Llegir més membres de la Cup; encara que em temo que tot quedarà en una flamarada...

M

Maria Ibrahim

31 de gener 2017.10:36h

Respondre

650€ per persona (si tot va bé i aconsegueix 1000 usuàris) per tenir una aplicació!!!
Estem bojos! Chacón, se t’ha menjat la llengua el gat?

T

TC

Igualada

31 de gener 2017.16:35h

Jo diria que les matemàtiques no són el teu punt fort.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.