La casuística habitual de les usuàries del Servei d'Informació i Atenció a la Dona (SIAD), ha canviat el 2020, a causa de l'impacte de la COVID-19. Fins aleshores, els principals motius de consulta estaven relacionats amb els processos de separació i les custòdies de fills/es.
Una xerrada del Servei d'Atenció a la Dona FOTO: Dones amb Empenta
Fins aleshores, el volum principal de demandes d'atenció venia per consultes "sobre els processos de separació i les custòdies de fills/es". Un factor que ha pogut incidir en el canvi de tendència és que "durant el 2020 algunes dones no s'hagin pogut plantejar separacions i divorcis per la impossibilitat de prendre decisions i poder-les portar a terme en un context de confinament i pandèmia".
La resta de motius de consulta de les usuàries del servei han estat processos de dol, situacions de violència i problemes a la unitat familiar. El Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) dóna cobertura a totes les dones dels municipis d'Igualada, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui, Òdena, la Pobla de Claramunt, Jorba i Castellolí, ajuntaments integrants de la Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d'Òdena. Es tracta d'un servei públic, gratuït i confidencial que gestiona l'entitat Dones amb Empenta. Els SIAD ofereixen un espai d'acollida i de referència per a les dones, informen sobre els diversos recursos comunitaris, públics i privats relacionats amb aspectes sanitaris, socials, laborals o legals, acompanyen i orienten a les dones per donar resposta a les seves necessitats, ofereixen assessorament jurídic i prevenen i detecten situacions de violència masclista.