//Plugins sense CDN ?>
El Dibaròmetre, l’enquesta que cada dos anys realitza la Diputació de Barcelona per conèixer la valoració dels serveis que els municipis donen als seus ciutadans detalla que els serveis de recollida de residus i de neteja de la ciutat són el segon i tercer servei més ben valorat pels igualadins i igualadines, només per sota de l’enllumenat públic.
El regidor de Sostenibilitat de l’Ajuntament d’Igualada, Jordi Marcè, ha valorat molt positivament aquest resultat que va en la mateixa línia de l’enquesta de valoració de l’empresa Psyma Team, feta a gairebé 400 llars de la ciutat a través d’entrevistes personals i enquesta telefònica que atorgaven a la neteja de la ciutat un 7,31.
Malgrat aquestes bones dades des de l’Ajuntament es segueix treballant per millorar el servei i també les dades de recollida selectiva a la ciutat. En aquesta línia aquest dimecres el regidor ha presentat els resultats de la campanya de conscienciació i sensibilització que aquestes setmanes han dut a terme les agents cíviques en diferents barris de la ciutat. Des de l’Ajuntament d’Igualada es fomenten i promouen campanyes de conscienciació, sensibilització i formació sobre el reciclatge i també per fer una bona separació dels residus, per tal que la recollida selectiva sigui millor i d’una major eficiència.
Marcé ha destacat que des del govern “no ens cansarem de fer pedagogia i informar a la gent sobre com ha de separar els residus i quin són els serveis que l’Ajuntament posa a l’abast del ciutadà com ara la deixalleria fixa i mòbil o el servei de recollida de voluminosos”. Marcè ha afegit també que “la part més important, que més treballem i remarquem és la d’explicar el perquè cal fer-ho i els beneficis que n’obtenim, quan tu entens el motiu per el qual recicles i pel qual has de separar els residus és més fàcil que ho vulguis fer, i ho facis bé”.
Les agents cíviques han ates aquestes dues setmanes un total de 60 persones i han detectat 16 casos d’incivisme al voltant dels contenidors que han analitzat.
Les principals accions que han fet les agents cíviques han estat:
- Informar sobre el servei de recollida de voluminosos i sobre els horaris i ubicacions de la deixalleria mòbil a les persones que no el coneixien.
- Informar a les persones que deixaven alguna bossa o material a l’exterior del contenidor, redreçar-les a la deixalleria o servei de voluminosos.
- Resoldre dubtes sobre separació de fraccions sobretot pel que fa a envasos
- Recollir propostes, queixes o valoracions del servei per fer-les arribar al departament de Sostenibilitat.
- Informar sobre el reciclatge de roba i d’olis
Marcé ha detallat que es tracta d’una acció de sensibilització i formació que permet tenir un contacte directe amb els usuaris del servei i per informar-los d’aquelles accions que no fan del tot bé i poden millorar. Són campanyes de sensibilització i informació que juntament amb la regidoria de Civisme s’aniran repetint per tal d’arribar a tota la ciutat.