//Plugins sense CDN ?>
Per uns i altres un símbol, però amb connotacions molt diferents. I, a més, situat de manera que la figura d'Osborne es retallava sobre la muntanya de Montserrat. Un grup de joves van tombar el toro el 3 d'agost del 2007.
El toro d'Osborne senyorejava les vistes sobre el Bruc i els ulls dels anoiencs i les anoienques se l'empassaven cada vegada que anaven o venien de Barcelona per l'autovia. Fa deu anys, una acció de joves de la ciutat d'Igualada i d'altres punts del Principat va tombar el toro, el darrer existent a Catalunya. Un toro que feia no res que havia estat recol·locat després que el 2003 quedés partit pel mig en una altra acció de protesta. La figura, customitzada per artistes igualadins anys abans també, havia estat ridiculitzada, però la seva destrucció al 2007 per una vintena de persones amb una serra elèctrica va significar un punt i a part. El 2009 desapareixeria definitivament.
Va durar set dies exactes. De divendres a divendres. La figura de 14 metres i quatre tones va ser enderrocada per un col·lectiu identificat com Germandat Catalana La Bandera Negra. Un nom inspirat en col·lectius que van lluitar contra Primo de Rivera i també amb l'ensenya que brandaven els defensors de Barcelona el 1714. Els joves -de diferents extraccions del món independentista- van adduir que "embrutava" la "sagrada muntanya de Montserrat". Van ser, segons explicaven amb ironia, "tres hores de bon i dur treball, el toro ha caigut vergonyosament a les 6 del matí".
El toro es trobava en un recinte privat, el de la Bòbila Esteve i l'accés estava vallat. Malgrat això, la Germandat va poder infiltrar-s'hi i tombar-lo. Així queia la figura, la darrera del Principat. Per bé que un grup ultra de deu veïns de Masquefa va aixecar-lo el 2008, el febrer de 2009 va ser tombat definitivament per un col·lectiu independentista. Mentrestant, els Mossos havien detingut en una altra ocasió a dos joves que intentaven el sabotatge.
La figura situada al Bruc va passar per moltes vicissituds i, atacs a part, també va ser objecte d'una intervenció artística d'un grup d'igualadins: Roger Velàzquez, Ramon Enrich i Ignasi Vich, el 1991. La customització del toro, convertit en vaca, va arribar a la Sala d'Exposicions d'Igualada.