TORNAR

Síndica de greuges: 'L'administració no es pot permetre vulnerar drets dels ciutadans per manca de temps'

115 queixes i consultes durant el 2008

societat
Divendres, 17 juliol 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La síndica municipal de greuges d`Igualada, Assumpta Sagristà, ha vist com l`any 2008 augmentaven el nombre de consultes i queixes, passant de les 95 actuacions l`any 2007, a les 115 l`any 2008. La majoria d`aquestes actuacions, 72, són queixes. Entre les més comunes tornen a situar-s’hi les multes amb 45 actuacions, i en menor mesura eren queixes o consultes destinades al medi ambient, urbanisme o seguretat ciutadana. Així ho va exposar en el ple extraordinari de dimarts passat.

La síndica assenyala que cal millorar el control de sorolls dels vehicles

La síndica de greuges, entre l'alcalde Jordi Aymamí i el tinent d'alcalde Jordi Riba

La síndica va detallar en el plenari algunes coses que caldria millorar com els retards en els procediments, ja que al seu entendre, en massa ocasions les demores administratives solen ser excessives.

La síndica va tornar a insistir en que s’han de valorar acuradament tots els recursos i al•legacions que presenten els igualadins, i donar una resposta ben argumentada en cada cas: ‘per manca de temps -com se m’ha argumentat- l’administració no es pot permetre vulnerar drets dels ciutadans’.

La síndica de greuges recorda que un dels objectius de la síndica per a l’any 2008 era recomanar a l’ajuntament d’Igualada que apliqués mesures efectives per controlar la contaminació acústica que pateixen els ciutadans. Afirma que ha seguit la campanya per controlar els sorolls dels ciclomotors ‘i és evident que s’han fet moltes actuacions per eradicar aquesta mala pràctica, però caldria insistir en els controls, ja que no podem ignorar que els adolescents (i no tant adolescents) segueixen trobant un valor positiu el fer soroll amb les seves màquines’.

La síndica, però, alerta també que si bé li correspon defensar els drets dels ciutadans perquè mai puguin ser anul•lats, vulnerats o trepitjats, la seva experiència li fa evident ‘ue cal també treballar per combatre els defectes d’una societat ‘consentida’, és a dir ‘una ciutadania que a vegades és extraordinàriament exigent respecte el funcionament dels serveis públics, cosa que és positiva, però sovint no és equitativa en el compliment dels seus deures i obligacions ciutadanes’.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.