//Plugins sense CDN ?>
Arriben contents de l’experiència i una mica lesionats per culpa d’un aterratge complicat després d’una expedició que ha durat 10 dies i en la que han assolit el repte de fer el vol hivernal més al nord realitzat mai: ‘Vam sortir de Hèlsinki i vam travessar Finlàndia amb cotxe fins arribar al llac Inari on ens esperava l’aventura’. El repte que proposava el programa de la cadena ‘Cuatro’ era el de travessar el llac Inari però Aguirre afirma que poder volar en aquelles condicions ja és tota una fita.
I és que si ve fa uns anys una expedició d’Ultramàgic ja va volar al Pol Nord, ho va fer a la primavera i no va haver de suportar les baixes temperatures a les que s’han enfrontat els pilots aquesta vegada: ‘Ha estat un hivern especialment fred, inclús pels finlandesos, allà deixaven els cotxes engegats tota la nit perquè sinó no s’engegaven’. De fet, els termòmetres van baixar fins als 40º sota zero una temperatura que proposava dificultats enormes alhora de volar.
Els riscos del fred
Aguirre afirma que el més complicat d’aquest vol era enfrontar-se a les baixes temperatures: ‘No només per les persones, sinó també pels equips’. De fet, el fred feia que els bateries dels aparells no duressin més de mitja hora però el que realment creava una situació de perill era la possibilitat que hi haguessin fuites de gas: ‘El fred podia fer que s’escapés el gas del circuit i que això provoqués un incendi, si hagués passat, hauríem hagut de tancar el circuit de gas i deixar-nos caure’.
Un vol de prova
Tot i que no estava previst, les baixes temperatures que van trobar-se a la seva arribada, van obligar als pilots de Kon-Tiki a fer un vol de prova: ‘ens va anar molt bé perquè així vam poder corregir algunes coses que fallaven’. En aquest primer vol van recórrer 30 km a unes temperatures de 42º sota zero. Un cop tenien la lliçó apresa, els pilots van atrevís-se amb el repte proposat i es van disposar a travessar el llac Inari que té una extensió de 1.040 km2 i 3.300 illes.
Condicions extremes
Tot i que en el segon vol, el definitiu, les temperatures no eren tan gèlides: ‘Vam volar a uns 25º sota zero’, el problema va ser el vent que bufava a una velocitat de 70km/h: ‘Aquí, si el vent bufa a més de 40km/h ja no volem perquè ho considerem perillós’, apunta Aguirre. Aquestes condicions van fer que els aterratges dels dos globus fossin complicats, en el que anaven Àngel Aguirre i Jesús Calleja, es va arrossegar més de 200m sobre la neu abans d’atuarar-se i en que viatjaven Masagué i un pilot finlandès va quedar penjat dalt d’un arbre.
Un cop al terra, els protagonistes de l'aventura van acampar en tendes de campanya i van esperar-se fins l'endemà quan un equip de rescat els va anar a buscar i els va ajudar a recuperar el globus que havia quedat penjant dalt d'un arbre: 'van haver de venir amb motosserres'.
Noves aventures
Malgrat aquest accident, que ha deixat lesions a Masagué, els pilots tornen contents i no tenen cap dubte que repetirien el viatge: ‘en cap moment vaig pensar que no hauria d’haver vingut, a vegades patim més en un vol de passatgers on tenim responsabilitat sobre altres persones’.
És precisament aquest esperit aventurer el que fa que, dos dies després d’haver tornat, Aguirre ja estigui pensant en la següent aventura. De fet, el mes de setembre marxarà a fer una cursa de globus de gas que sortirà des de Suïssa i on e guanyador és el pilot que aconsegueixi volar més hores: ‘Ens estem preparant per fer un vol de 42 hores però en aquestes curses, els guanyadors en solen voler fins a 60’.
A més a més, per celebrar el 25è aniversari de Kon-Tiki, que tindrà lloc l’any que ve, els dos socis ja tenen una aventura el cap. Aquesta vegada es tracta de travessar el pacífic amb un veler, de Perú a la Polinèsia per rememorar el viatge que el 1946 es va fer amb una barca i que dóna nom a l’empresa.
Joan
Igualada
15 de febrer 2012.09:18h
M’ encanta aquest programa! Moltes felicitats, estic desitjant que el facin ja.