//Plugins sense CDN ?>



Tot i que els timmings estan poc definits, i Font ha fet referència en tot moment a la capacitat pressupostaria per tirar endavant les obres, el director general de Transports ha explicat que a finals d’aquesta legislatura o a principis de la que ve el projecte podria estar enllestit. Tot i així, ha remarcat que un cop es finalitzi el procés de licitació del projecte constructiu, que es pot allargar entre 10 i 12 mesos, la principal prioritat serà la de suprimir els passos a nivell de les dues localitats anoienques.
El projecte
El projecte, que tindrà un cost aproximat de 50 milions d’euros, no dista tant, segons ha afirmat Font, del que ja s’havia dissenyat durant el mandat del tripartit, es tracta de soterrar l’estació igualadina i la vilanovina per eliminar, no només el pas a nivell sinó també les estacions en superfície, un terreny que els municipis podran aprofitar.
Un tren ràpid
Aconseguir una estació pròpia de la nostra època no és l’únic que reclamen els igualadins, una connexió ràpida amb Barcelona sembla una reivindicació coherent a la que Font no ha donat una resposta clara: ‘Hem de pensar solucions a mig i llarg termini, a mig termini esperem poder disminuir la distància comercial del trajecte, i a llarg termini fer obres estructurals’.
2 accidents en 10 anys
En els darrers 10 anys, el pas a nivell d'Igualada ha vist dos accidents i en ambdós casos la persona accidentada va sobreviure. L'accident més recent es va registrar a l'agost del 2011, en plena Festa Major de la ciutat. L'altre accident es remunta a l'agost del 2004, quan després de travessar el pas a nivell, un jove va resultar ferit. Segons informa FGC, els dos accidents van ser fruit d'una conducta temerària dels vianants.
Una nova possibilitat urbanística
Els alcaldes d’Igualada i Vilanova del Camí han vist en aquesta notícia un espai per a noves possibilitats urbanístiques. D’aquesta manera, Joan Vich ha apuntat que seria un bon moment per connectar el passeig Verdaguer d’Igualada amb el Passeig de la Indústria de Vilanova. ‘Seria el passeig més llarg d’Europa’, ha afegit Castells que ha recordat que la nova situació obrirà reptes al regidor d’Urbanisme, Jordi Pont, per fer un projecte en la zona on avui hi ha l’estació d’autobusos.
Ara no és el moment.
a part de que encara que ho anunciin, estic del tot segur que no es farà. penso que han escollit el millor moment per tirar endavant el projecte (ironïa).
Ah! per cert jo... Llegir més sóc el priemr que vull que igualada tingui aquest pas.
I una estació encara que petita d abusos per l Hispano igualadina?
Es patètic com funciona l accés els autobusos sempre parent segons el criteri del conductor que situa la porta en funció dels... Llegir més amics amigues de turno
Es pot arrivar el primer i no pogué accedir-hi
Amb l Hispano saps a l hora que arrenques però no pots assegurar la hora que tornaràs.
La alternativa l automòbil amb una A2 Igualada Barcelona amb 6 velocitats diferents,40 , 60 , 80,100 i 120 i, 26 camvis de velocitat, impossible no agafar cap radar , una passibilitat es anar a 80 tot el recorregut però els camions et destrossant
El Sr.Aymami no ho va considerar mai ,esperem ara que el Sr. Castells ho entengui.
Encara que quand s utilitsa vehicle oficial , la experiencia es demostra que es perdl proximitat dels problemes.
Jo en fa molts d´anys que ho espero, habeure si el final puc veure-ho realitzat!!
Avui no és 28 de desembre ??? que feu posant aquesta notícia !
Diuen que a la tercera va la vençuda, aquesta no se si es la tercera o la quarta, però espero que sigui la definitiva.
La supressió del pas a nivell fa temps que es demana i el passeig entre... Llegir més Igualada i Vilanova es una gran proposta que uniria encara més les dues ciutats més grans de la Conca
Jordi
Igualada
21 de febrer 2012.22:22h
Jo no em crec res dels polítics. Ja comencen amb la campanya aquests?
Fins que no ho vegi, no em penso creure res.