TORNAR

Quant tarda un igualadí per anar a les comarques veïnes amb transport públic?

La mitjana de la durada dels viatges és d'1 hora i mitja aproximadament

societat
Dimarts, 28 febrer 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Els igualadins tarden una mitjana d'una hora i mitja per traslladar-se amb transport públic fins les capitals de les comarques que fan frontera amb l'Anoia, que són Manresa, Vilafranca del Penedès, Cervera, Solsona, Sant Feliu de Llobregat i Valls. Les comunicacions amb transport públic a Catalunya evidencien la centralitat de Barcelona.

IGUALADA – MANRESA

Per anar des de la capital de l'Anoia fins a Manresa, la del Bages, existeix la possibilitat d'arribar-hi amb tren o, durant el juliol i l'agost, també hi ha l'opció de fer-ho amb el bus.

En el primer cas, un ciutadà ha d'anar en tren fins a Martorell, en un recorregut que tarda tres quarts d'hora. Allà ha d'agafar un segon tren fins arribar a Manresa, durant uns 45 minuts més. En total, el ciutadà haurà estat 1h i mitja al transport per arribar fins a la capital del Bages, que es troba a 27 quilòmetres de distància per carretera.

Per altra banda, des de l'1 de juliol fins el 31 d'agost els usuaris poden anar fins a Manresa amb la Hispano Igualadina, la línia Igualada – Manresa – Calafell - Tarragona, agafant l'únic autobús del dia, a les 7.30h, i arribant a les 8.30h al destí, després de parar cinc vegades (una d'elles a l'Anoia: Òdena).

IGUALADA – VILAFRANCA DEL PENEDÈS

L'autobús per anar de la capital de l'Anoia fins a la capital de l'Alt Penedès, Vilafranca del Penedès, surt dues vegades al dia des d'Igualada i tarda 1h i 15 minuts, amb 11 parades, tres de les quals són a l'Anoia: Vilanova del Camí, la Pobla de Claramunt i Capellades.

Les opcions per anar-hi en tren augmenten la durada del viatge, ja que per arribar a Vilafranca cal anar fins a Martorell i, un cop allà, canviar de tren i agafar l'R4 en direcció Sant Vicenç de Calders – Manresa. Aquest viatge pot durar poc més d'1h i quart.

Vilafranca del Penedès es troba a 34'2km de distància per carretera.

IGUALADA – CERVERA

Per arribar fins a la comarca de la Segarra surten dos autobusos al dia de la Hispano Igualadina que tarden aproximadament una hora per ser a Cervera. Fan un total de 10 parades, dues d'elles a la comarca: a Sant Genís i a Jorba; la línia de la Hispano és Barcelona – Guissona.

A banda d'aquests, la línia Alsina Graells ofereix sis autobusos els dies feiners de la línia Igualada- Cervera, que tarda 35 minuts i fa 9 parades, entre elles a Jorba i Santa Maria del Camí. El total del recorregut entre les dues capitals és d'uns 34 quilòmetres.

IGUALADA – SOLSONA

La capital del Solsonès és una de les més inaccessibles pel que fa al transport públic que surt de l'Anoia. De fet, és on un ciutadà pot tardar més temps a arribar: en concret una mitjana que no baixa de les 3 hores per fer un trajecte que, per carretera, és de 80 quilòmetres.

El recorregut que s'hauria de seguir és agafar un dels autobusos que fan el circuit de Barcelona fins a Lleida i baixar a la parada de Tàrrega. Aquest recorregut també es pot fer agafant un dels autobusos de la línia Abrera – Tàrrega, que para a Igualada, Collbató, El Bruc, Castellolí i Jorba. Un cop a Tàrrega s'ha de pujar a un autobús i arribar fins a Artesa de Segre i, un cop allà, agafar-ne un altre fins a Solsona, de la línia Solsona – Ponts – Lleida.

Cada un dels tres viatges ofereix algunes possibles modificacions de ruta, però en cap cas es redueix l'estona de trasllat, que oscil·la entre les 3h i 5 minuts i les 4 hores.

IGUALADA – SANT FELIU DE LLOBREGAT

Per arriba a la capital del Baix Llobregat, Sant Feliu, es tarda aproximadament 1h i 12 minuts. S'ha d'agafar el tren d'Igualada fins a Martorell i, allà, esperar un tren de la línia R4 de Sant Vicenç de Calders – Manresa i parar a Sant Feliu de Llobregat. La distància quilomètrica per carretera entre les dues capitals és de 55km.

IGUALADA – VALLS

La línia de la Hispano Igualada que va des d'Igualada fins a Tarragona para a Valls, la capital de l'Alt Camp. Hi ha programats un o dos autobusos al dia, en funció dels dies de la setmana, i tarden 1h i mitja per ser a Valls, fent 16 parades; a l'Anoia les del Saió i Sant Martí de Tous.

Per anar amb tren a Valls s'ha d'anar fins a Martorell central i allà agafar la línia R4 fins a Sant Vicent de Calders. Un cop allà, cal pujar a un altre tren amb destí La Plana- Picamoixons, i baixar a la parada de Valls. Al final, aquest recorregut representa 2h 34 minuts de viatge per moure's un total de 57 quilòmetres.


8 Comentaris

M

Mª Angels

11 de novembre 2013.13:25h

Respondre

Es una vergonya el poc transport que hi ha de Igualada a Manresa, dues capitals de comarca que disten només uns 30 km.
Per una banda no hi ha quasi autobusus i els pocs que hi ha els horaris són... Llegir més impossibles o en aquest cas tampoc ja quasi horaris
El tren, a banda que anar i tornar surt caríssim doncs has de pagar el bitllet com si anessis a Barcelona, a més de tardar fins a Martorell pràcticament tres quarts d’hora, t’has d’esperar a l’estació de Martorell tres quarts d’hora més i finalment quan arriba el tren tens qüasi tres quarts d’hora més fins arribar a destí. Recalco, vergonyòs!!!

J

Josep

Masquefa

28 de febrer 2012.19:48h

Respondre

Bé, és evident que les comunicacions per transport públic -i també privat, exceptuant l’A2 i la C-15- són NEFASTES a la comarca de l’Anoia.

Després alguns s’estranyen del poc dinamisme... Llegir més de la comarca i de la pèssima situació econòmica i laboral que tenim. Amb una inversió tan minsa i les dificultats de moviment de persones i mercaderies, és lògic.

Cal exigir a la Generalitat una forta inversió a l’Anoia, perquè patim una discriminació flagrant.

P

Pol (un altre)

Igualada - Barcelona

28 de febrer 2012.18:23h

Respondre

Bon article!! (per fi!)
Realment, el que exposa l’article és vergonyós i injustificable. Tot i així, sense posar en un segon pla el que es diu el que més em preocupa i m’horroritza és el... Llegir més transport a Barcelona.

El tren de FCG és un fàstic absolut; si algú utilitza la renfe de l’àrea metropolitana comprovarà que allò és una glòria comparat amb la merda de tren (vagons, velocitat, parades, recorregut, etc) que tenim a Igualada.

L’alternativa, que és l’Hispano, encara és pitjor. Sí que és més ràpid que el tren però la incomoditat que suposa pujar a un bus (la majoria articulats, de seients durs, sense llum individual, estrets, bruts i gastats) i el fet de que a Esparraguera es converteixi en bus urbà (no tenen busos allà?!) fa que cada cop que baixes del bus i has finañitzat el trajecte estiguis més de mal humor que quan hi havies entrat.
I seguríssim de que hi podrien haver uns quants busos més directes, almenys dos més al migdia i un parell més a la tarda direcció Bcn-Igd, i algun altre directe el diumenge a la tarda o vespre i als matins direcció Igd-Bcn.


(i no parlem dels preus!! sort que és transport públic i s’ha de potenciar perquè sinó...!)

S

Serrallonga

Igualada

28 de febrer 2012.16:42h

Respondre

Les comunicacions d’Igualada amb les comarques veïnes mitjançant transport públic són molt pobres. Tothom voldria que Igualada estigués més ben comunicada. Lleida també volia estar més ben... Llegir més comunicada i no dependre tant de Barcelona per al transport aeri. Per això va demanar i assolir un aeroport. Però es veu que aeroport no es gens rentable i han de gecs i mànigues perquè no el tanquin. Una cosa semblant podria passar si s’augmentés el transport públic d’Igualada cap a les comarques veïnes. Si realment hi hagués una demanda rendible d’aquest transport, les companyies de transport de viatgers s’haurien interessat. Per tant reclamar més transport si aquest no està justificat és demagògia. El que és més trist és que amb les noves vegueries nosaltres dependrem de Manresa o de Vilafranca, ciutats amb les quals pràcticament no tenim transport públic, ja que aquest està reduït a un o dos trajectes al dia

i

igualadí

28 de febrer 2012.16:28h

Respondre

Fa 20 anys trigàvem 1h 20min per anar d’Igualada a Barcelona en tren, des del 2006 triguem 1h 45min !!! Moltes ”gràcies” a tots aquells que ho van fer possible.

j

julivert

vilanova del cami

28 de febrer 2012.12:07h

Respondre

Ara només falta fer un altre reportatge del que es por tardar en anar a alguns pobles de la comarca, que si no tens cotxe ho veig molt magre....per exemple Prats de Rei, Rebrot, Veciana o La... Llegir més Llacuna....o encara més a Calaf on crec que nomes hi ha un autobus al día....

P

Pol

Igualada

28 de febrer 2012.09:57h

Respondre

Aquest reportatge deixa ben clar el que deia el sr. Ricard Font: no necessitem per a res el tren transversal. Et felicito fill!!!!

p

pepa fox

igualada

28 de febrer 2012.08:27h

Respondre

Am aquesta noticia me quedat una mica estorada, tot i que ja sabia, alguna ruta per anar amb tren, no les sabia totes, però esta be saber com es pot anar amb transport public en direcció a les... Llegir més altres comarques de Catalunya.
Es de ”chist” com deia aquell, però es bo saber-ho. De fet la meva avia quant tenia 70 anys i no tenia cotxe anava a Calafell per la mateixa ruta que es comenta en el apartat de Igualada- Vilafranca, la meva avia ja fa anys que no esta entre nosaltres, total que amb 15 anys el transport public per anar en direcció a la resta de les comarques esta igual!!!es penós!!!

I la meva reflexió, que en el fons es una pregunta. Tindrem una estació de bus i de tren Soterrat fantàstica. ja que es vol soterrar, i a mes amb sembla molt be. Però potser estaria be intentar tenir un transport public eficient i amb reducció de tems per arriba a les destinacions final i un transport que arribes a Barcelona amb 1 h i menys.

Resumint el 2015 tindrem estació soterrada i fantàstica.I un transport public amb espai de tems penós, del anys 1998.
Es una mica trist, amb aixo es demostre que a L’ Anoia Comarca (Igualada,Odena, Montbui, Vilanova del Camí) no se’n fet els deures en aquest aspecte de transport, en molts anys

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.