//Plugins sense CDN ?>
L'objectiu passa per desenvolupar una alternativa comercial nord-americana per transportar astronautes cap a (i des de) l'Estació Espacial Internacional, després de retirar la llançadora espacial. Ara t'hi porten per trenta-cinc milions d'euros per persona, un preu que s'espera que augmenti fins als quaranta-quatre milions amb vista a l'any 2014. Inicialment, les empreses havien de tenir el servei enllestit cap a l'any 2015. I és que, de fet, des de l'agència ja s'han compromès a transportar els astronautes del país en una nau espacial fabricada allí mateix, òbviament garantint-ne la màxima seguretat, i tancant a la vegada l'externalització d'aquesta tasca a mans d'altres administracions estrangeres. No els agrada gens haver de dependre de tercers. Al final, però, les retallades en els pressupostos d'aquest programa per promoure el desenvolupament dels taxis espacials comercials faran que els Estats Units continuïn depenent de Rússia fins l'any 2017.
Alguna cosa es cou allí dalt... i és que per bé que a nosaltres ens passi completament desapercebut tot i tenir-ho als nostres nassos, una empresa nord-americana està fent ja uns plànols per construir-hi un hotel. Seria a base de mòduls inflables, i negocia amb una gran companyia de defensa americana que serà l'encarregada de proporcionar la càpsula per arribar. Alguns entesos (com un conegut astronauta de la NASA, que se suposa que sap bé de què parla) consideren que és ben factible que es pugui construir un hotel a la lluna en un termini inferior als deu anys. Per tant, i si no ho evita la crisi econòmica, aquesta singular fita podria ser realitat en qüestió de només uns pocs anyets.
La NASA està actualment en un moment de canvi després de l'arribada d'Obama al poder, obrint precisament el sector a empreses privades perquè participin en el desenvolupament de la tecnologia espacial: les empreses intenten desenvolupar la tecnologia i, si aconsegueixen les fites marcades, el Govern compra el producte (a banda dels fons governamentals, se suposa que les empreses també hi inverteixen recursos propis).
Al marge dels pocs agosarats que s'atrevirien a viure per sempre a la lluna, segur que són molts més els aventurers que hi passarien uns dies allotjats en un hotel. Sí o sí? Els qui en siguin capaços estaran contents de saber, per tant, que d'aquí a ben poc (cinc anyets) tindran disponibles aquests primers taxis en els quals s'està treballant ara. I si no... sempre poden esperar que passi el bus o el metro...