//Plugins sense CDN ?>
Al migdia de dissabte va quedar inaugurat el tram de l’Eix que escurça les distàncies entre la conca d’Òdena i el Bages. A banda d’aquest tros de via, també es van posar en servei dos trams més del conegut com l’Eix de la Costa: el de Sant Salvador de Guardiola – Castellfollit, de 10’6km i, al sud, Igualada- Puigdàlber, de 21’3km.
Segons va declara el conseller Lluís Recoder, a banda d’apropar la costa i la Catalunya central, la nova infraestructura ‘potenciarà les comunicacions intercomarcals, deixant de banda la centralitat de la zona de Barcelona’. Així maitex, el conseller convergent va assegurar que 'en aquest no només hi ha pedres, sinó que també hi ha ideologia'.
Per la seva banda, l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, va subratllar que, amb l’eix, s’obren ‘noves possibilitats d’intercanvi econòmic, amb la instauració de noves empreses que vindran a la comarca’.
L’eix aprofita el recorregut de la c-15 i la c-37 i tindrà 67km en total. Les obres compten amb un pressupost de 368’4 milions d’euros i les del tram anoienc han suposat una inversió de 47M.
Moviment contra les retallades
Mentre l’acte d’inauguració es duia a terme, una vintena de persones van manifestar el seu desacord davant les retallades que s’estan duent a terme en relació amb la sanitat. Els manifestants van cridar ‘prou retallades’ des del tram que, pocs minuts després, va quedar obert al trànsit.
Aquesta carretera és patètica. Ni es pot córrer, ni es guanya gaire temps. Ja està plena a totes hores de manresans histèrics per anar a la platja. Em sembla que hem creat un monstre. Els que... Llegir més abans passaven per l’Eix del Llobregat per anar a BCN ara tenen una alternativa. Ara, més cues per anar per la C-15. De veritat que és autènticament un col·lapse permanent. Em sembla patètic que vulguin vendre com a èxit una carretera perillosíssima i totalment convencional. S’han de gastar els quartos de veritat i fer autovies. Els catalans seguim a la cua, amb les pitjors carreteres. Polítics incompetents, enginyers conformistes i ciutadans enganyats permanentment.
Si bé no sóc pas enginyer de ponts i camins,la gran pifiada de no haver fet el ”trèvol” de comunicació entre la C-15 i la A-2 és de llibre.I no em conformo amb les noves vies que hi ha a... Llegir més l’Anoia,perque l’anomenada Ronda Sud d’Igualada no te cap accés directe a la capital de l’Anoia,una carretera infrautilitzada.Quan les coses es fan correctamente s’han de benegloriar,però quan és a l’inrevés,no se’ls pot donar un premi si no ho han fet com s’hauria.
una molt bona obra s’ha fet allà llastima dels 80 km/h es una gran obra obra per els que conexiem el terreny abans i ara no es tan facil com sembla fer la carretera per allà sobretot a la zona de... Llegir més castelloli - castellfollit del boix amb grans denivells a guanyar. felicitats a DRAGADOS per la feina que ha fet.
Per anar a Manresa, on s’ha d’agafar la nova desviació. Si s’ha d’anar a Vilanova pot ser més llarg que direcció Odena. No tinc gens clar com ha quedat, ja que la setmana passada estava... Llegir més molt enrredat Algú m’ho pot explicar?? Gràcies
Buena carretera como minimo los de Manresa llegaran antes a la playa y los de Igualada podremos ir en menos tiempo. Como siempre Vilanova no esta en el mapa, Odena, La Pobla, si estan.
Això de les carreteres ja sembla el futbol, tothom es veu amb cor de donar lliçons, i dissenyar com si fos enginyer de ponts i camins... per una nova infraestructura nova que posen en marxa a... Llegir més l’Anoia! Us recomano que us contenteu amb aquesta perquè podeu estar segurs a veure’n començar cap de nova...
Una altra ”gran” obra que ens deixa el govern tripartit. Sort que ja no hi són.
Si Ricard. Un munt de milions tant faltats de sentit comú.Un altre desencís.
Aquest primer diumenge he passat pel nou tram,per veure quina impressió em donava.Venia de Barcelona per l’autovia,com que el ”trèvol” de comunicació no ha estat acabat,m’he trovat amb... Llegir més l’inconvenient d’haver de sortir de l’autovia i entrar de nou a la C-15,una molèstia lleu.En haver agafat la nova calçada,m’he trovat amb una línia contínua d’aproximadament un quilòmetre i en un pujada que de bén segur durà una cua llarga de vehicles darrere un de més lent.Pel demés una forta pujada.
El que és important remarcar són dues coses,un límit absurd de velocitat de 80 qms/h que ja ve des de Vilafranca(com s’entén que amb l’asfalt antic es pogués anar majoritàriament a 100 qms/h,i ara amb el nou ens facin anar a pas de tortuga?Víctimes dels més que provables radars).
I la segona,que els camions que vénen de Manresa i volen agafar l’autovia en direcció Lleida,han de passar per sobre l’autovia,baixar per la sortida de Castellolí(amb una visió molt reduïda en arribar a la rotonda,que quasi els farà fer un Stop),fer un gir de 180 graus,i tornar a accedir a la C-15 amb una forta pujada per tornar a passar per sobre l’autovia i,llavors sí,accedir-hi.Realment un sense sentit.
Marc
Igualada-Manresa
26 de juliol 2011.12:46h
Sóc d’Igualada i visc a Manresa. A dia d’avui, el trajecte per la nova carretera, en el meu cas em suposa fer 6 km més. El nus amb la A2 és un desastre! Sempre vas en sentit contrari, tal i... Llegir més com explica el Ricard, i has de donar la volta a la rotonda, la qual, suposo que en hora punta pot ser un merder força gros i perillós. Crec que aquí hi ha guanyat els pobles del voltant d’Igualada, però Igualada no, ja que haver d’anar fins a la rotonda del Carpi és una bona burrada. És molt provable que segueixi anant a Manresa per les curves, ja ho aniré veient.