//Plugins sense CDN ?>
Tal i com estava previst, aquest estiu entra en funcionament un nou tram de l'Eix Diagonal. A partir d'aquest dissabte el tram que uneix Vilanova del Camí i Castellfollit del Boix s'obrirà a la circulació i escurçarà una mica més les distàncies del també anomenat eix de la costa, entre la Catalunya Central i el Garraf.
L'Eix Diagonal suposa la suma de dos eixos viaris: la C-15 des de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca del Penedès i Igualada i la C-37 entre Igualada i Manresa. En total 35 quilòmetres de nova carretera; 13 quilòmetres en el tram de Vilanova i la Geltrú i la connexió amb l'AP 7, a Vilafranca del Penedès, i l'adequació al nou eix viari dels 32 quilòmetres restants. Una inversió de 368, 4 milions d'euros.
Es preveu que les obres de l'Eix Diagonal finalitzin el primer trimestre de 2012.
aquesta carretera es una estafa.. hauria de ser AUTOVIA,
com ja es comenta per aqui en dos dies col.lapsada igual que l’eix transversal, AIXO ENS HO FAN EXPRESSAMENT PER DONAR-NOS PEL SAC,
es que... Llegir més sino no s’explica,
entre setmana camions y els fetius gent a la platja, conclusió
radars a punta pala, adelantaments perillosos per posarse nervios
al darrera de inutils que van a 60 km/h.. tot linea continua ect,
total per no desdoblar 40 o 50 kms de mes.. que costa aixo quan
ja hi estas possat???
al sur d’españa tot esta desdoblat i no hi passa ningú i pagant
nosaltres
El nou tram és de límit 80 km/h en un traçat per anar mínim a 120 km/h. I el tram entre Òdena i Puigdàlver l’han millorat però n’han abaixat també el límit de 100 a 80 km/h. Els límits... Llegir més incoherents, a part de multes, també causen accidents.
LLUMS a … la variant de la C-15
La inauguració de la variant de la C-15, des de Vilanova del Camí, a la Ronda Sud, fins a Maians, vorejant el Puig Aguilera, és una importantíssima millora en... Llegir més les comunicacions a l’Anoia que, finalment, té una via ràpida per anar a Manresa i deixa enrere la tortuosa carretera de tants anys i panys.
Comentaris com el d’en Ramon (5) són la mostra de perquè Igualada està com està. Molts igualadins es creuen el centre de l’univers, viuen amb aquest aire de superioritat tant de la terra i... Llegir més d’esquenes al món i al progrés. Així ens va. Perquè Vilafranca i Manresa tenen Renfe i nosaltres una merda de carrilet? Perquè som la única ciutat de més de 30.000 habitants de Catalunya sense un eix comercial important qua faci venir gent de fora? Històricament les actituds i pensaments com els d’en Ramon han fet que Igualada, poc a poc, es vagi convertint en una ciutat dormitori.
És una carretera que ja neix amb mal peu. Només és una millora pels manresans, que abans col·lapsaven l’Eix del Llobregat, i que ara col·lapsaran l’Eix Diagona. Realment s’havia d’haver... Llegir més fet autovia. Carretera molt i molt perillosa i segurament plena de radars. A Catalunya no en sabem de fer carreteres.
Aquesta carretera és un plagi de l’Eix Transversal,el qual ja va quedar petit pel volum de camions que hi passa(no fa gaire s’està desdoblant per fi),i no s’aprén i es comet el mateix... Llegir més error.La història d’un tercer carril compartit per avançar,l’existència de bastants quilòmetres amb línia contínua,i un límit absurd de 80 qm/h,deixa entreveure un calvari rere una filera de camions.Sumant-hi amés que no s’ha fet el ”trèvol” necessari de comunicació amb l’autovia,realment un absurd sense explicació,ens deixa un panorama d’una nova carretera que queda molt coixa i que ja es pot començar a prendre mides per desdoblar-la(malhauradament les coses en aquest país no es fan amb visió de futur).
En quant a la baralla entre Manresa i Igualada,només puc dir que només Manresa es pot titllar de ciutat,perque Igualada continua,pesi a qui pesi,essent un poble gran.
Gerard, Ramon, penso que teniu tota la raó, sabeu que? donç que pensant així millor que no haguessin fet res, llàstima de diners llençats
De veritat creieu que es bo anar per la vida veient... Llegir més solament la part negativa de les coses? Si penséssim tots el mateix encara aniríem en carro a tot arreu, ep! Si ens deixessin passar que a lo millor els del poble del costat no ens deixarien pensant que col•lapsaríem el seu camí. Que som un país home!!, que hem de pensar en general i no nomes en el nostre problema, que a Igualada ja ens varem tancar quant no vam voler el tren i mireu com ens ha anat
aquesta carretera esta molt be ja que ens posa a 5 minuts de maians - calculat per relotge - l’unica pega es que els enllaços a l’autovia nomes son per anar de lleida-vilafranca i... Llegir més vilafranca-lleida, pero per els de odena ja els hi està be perque el seu dia no la van voler que passes per odena, ara hauran de fer les curves igualment. en canvi a la vall de sant feliu (castelloli) un barri de 10 cases tenen acces directa a l’eix diagonal en tots els sentits, algun benefici de sacrificar-se a destrosar la montanya.
MOLT BONA OBRA
més que els cotxes em procupen els camions. Penseu la quantitat de camions que agafaran la C15 desde la C25 i l’A2 per estalviar-se peatges com el de Martorell quan baixen cap a tarragona. I des... Llegir més d’aquí fins Vilafranca no desdoblen cap nou tram. Els qui a diari anem al Penedès haurem d’acostumar-nos a anar a 60km/h.
Comparteixo l’opinió de’n Gerard. Aquesta carretera als igualadins ni ens va ni ens ve. Les relacions amb Manresa són mínimes. Els intercanvis comercials pràcticament no existeixen i els... Llegir més lligams de sang són molt inferiors als que hi ha en direcció a Barcelona pel Baix Llobregat o en direcció al Penedès. A Manresa no ens estimen. No veureu cap cartell que indiqui Igualada per enlloc ni trobareu ningú que parli bé dels igualadins. És un odi i un viure d’esquena als veïns que s’ha fet sempre. També crec que és cert. Molts manresans que fins ara anaven a la platja per l’autopista, ara vindran per aquesta carretera. Si abans ja era un caos anar a Vilafranca, ara no vull ni imaginar-m’ho. Amb tots els fitipaldis manresans i dels seus suburbis que Déu ens agafi confesats.
El ”mirar-se a la punta del melic” dels igualadins no deixarà mai de sorprendre’m. No sóc manresà ni igualadí, però carai, cal que sempre ataqueu la capital del Bages? Tan dolenta és... Llegir més l’enveja? Gerard, potser que t’atreveixis, a banda d’anar a la platja, a anar a Manresa. Potser n’aprendries alguna cosa. Apa, que t’aprofiti...
Nova carretera entre Igualada i Manresa. Segur que abans d’obrir-la ja hauran posat uns quants radars per tocar-nos els que no sona. El pitjor de tot plegat és que aquesta nova carretera estarà... Llegir més plena de manresans que fins ara anaven per l’eix del Llobregat cap a Barcelona i ara tindran una carretera més ràpida i segura. Total, que tindrem aquesta carretera col·lapsada en quatre dies. Espero que el nou conseller Recorder espavili i que treballi de valent per acabar l’Eix Diagonal fins a Vilanova i la Geltrú. El que realment volem els igualadins és anar a la platja, no a Manresa.
Joan crec que estas equivocat,des de l’autovia si que hi ha acces a la carretera direcció Manresa i a la tornada igual.
Si no vols creuar el poligon agafes l’autovia i crec que arrives Maians... Llegir més molt abans que per Odena.Els d’odena si que no els hi serveix de res,bé per tenir tranquilitat.
Salut
Aquesta carretera pot estar molt bé, però? Per anar des d’Igualada hem de recórrer tot el polígon, amb el temps que es triga en creuar i arribar a la rotonda ja hem arribat a Maians passant per... Llegir més Òdena, no?
A l’autovia no hi ha entrada per anar direcció Manresa igual que des de Manresa tampoc no hi ha sortida direcció Igualada, la comunicació entre carreteres esta molt malament.
david
igualada
29 d'octubre 2011.15:43h
en resposta al jordi, aquesta carretera es una gran obra i si et queixes de la velocitat senyal que tu no deus anar al limit de 80km/h, jo si que hi vaig i llavors venen els cotxes per darere fent... Llegir més adelantaments amb continua i de radars fixos nomes n’hi ha un en el tram de maians - capellades (a l’altura de la pobla) la resta son cameras de control de trafic.
I si vas a la velocitat que has d’anar no tindras por dels radars