//Plugins sense CDN ?>
El projecte de vies blaves amb el que la Diputació vol obrir per al públic uns 300 quilòmetres de camins paral·lels al curs de l'aigua va agafant forma i en el cas de l'Anoia es podria començar a executar el 2018. El tram anoienc que passa per la Conca d'Òdena serà l'únic, a més, amb una especificitat que té valor afegit: els camins seguiran en tot moment el riu, sense desviar-se de l'aigua en cap moment.
El tram del riu Anoia entre Jorba i la Pobla de Claramunt serà un dels primers a executar-se de les vies blaves de la Diputació. El projecte de camins paral·lels a diferents rius de la demarcació de Barcelona es va presentar l'estiu passat. Es tracta d'una iniciativa conjunta amb el Departament de Territori i Sostenibilitat que crearà 306 quilòmetres de camins per a vianants i ciclistes al llarg dels rius Llobregat, Anoia i Cardener. El sector entre Jorba i la Pobla, que passa per la capital anoienca i les altres viles de la Conca d'Òdena, tindrà un fet diferencial afegit: serà l'únic de tota la xarxa en el que el camí no es desviarà de l'aigua, és a dir, l'únic tram on el camí transcorre íntegre a peu de riu.
En aquest tram en concret, la Diputació ha comptat amb el projecte executiu que des de 2012-2013 havia redactat la Mancomunitat de la Conca d'Òdena i ha permès simplificar el procés. La peculiaritat de la via que no es desvia en cap moment del curs de l'aigua "és un valor singular" assegura el segon tinent d'alcalde d'Igualada, Jordi Pont, "però també significa una dificultat afegida i té un cost superior a altres trams". En els quilòmetres que comprenen aquest recorregut, malgrat una orografia complicada amb sectors com la corva de Can Procopi a la Pobla de Claramunt, "no es perdrà en cap moment el contacte visual amb l'aigua".
Cobrir financerament el projecte per part de la Mancomunitat era molt difícil, amb l'esgotament de convocatòries de subvencions com el PUOSC, que la Generalitat ha deixat d'obrir els darrers anys. El relleu en el cas de les vies blaves l'agafa la Diputació que hi farà una despesa de 25 milions d'euros. El tram anoienc és de pràcticament una setantena de quilòmetres des del naixement del riu, vora la confluència dels camins de Calaf, Sant Martí Sesgueioles, Montmaneu i Argençola; continuarà per Jorba, i s'unirà a la Via Blava del Llobregat a Martorell. El cost en concret del tram Jorba-La Pobla, serà en termes relatius, dels més alts: sobre els dos milions d'euros. Els 70 quilòmetres del riu Anoia es calculen en sis milions. Aquest 2017 hi ha la previsió de fer les expropiacions i començar ja el 2018 amb les obres.