//Plugins sense CDN ?>
La intensitat mitjana diària (IMD) de trànsit de la Ronda Sud d’Igualada, segons les dades que ha facilitat la Generalitat de Catalunya, és a dia d’avui d’uns 5.200 vehicles diaris. La xifra s’ha elevat, en els tres anys complets de funcionament de la carretera, de 4.750 a 5.200 vehicles cada dia, per bé que el 2012 va baixar a 4.568. En cap dels registres d’aquests anys, el trànsit pesat ha sigut superior al 5,5%.
El Departament de Política Territorial, el 2010, admetia que les primeres dades de la carretera eren modestes i que l’impacte havia de ser molt superior. L’escassa activitat dels polígons de la zona —exceptuant el de Plans d’Arau, a l’extrem est, que ja estava consolidat— ha contribuït a les xifres inferiors a les previsions de la Generalitat per una inversió milionària, de més de 37 milions d’euros. En el moment que s’activi i es completi el tram Montbui-Jorba, és d’esperar que s’elevi l’ús de la infraestructura.
“La solució no és enfrontar-se a la Generalitat”
D’altra banda, l’alcaldessa de Vilanova del Camí, Vanesa González, ha replicat les acusacions del grup de l’oposició Independientes Por Vilanova-Veïns amb Veu, que assenyalaven a l’Ajuntament “per la seva passivitat” i exigien que es denunciés a la Generalitat. El grup lamenta que l’enllaç de la població amb la carretera en el sentit Barcelona segueixi sense fer-se i que no consti encara als pressupostos. “Fa molt temps que treballem en aquest tema” assegura González i “tenim un diàleg obert amb la Generalitat”. Opina que “les coses s’han de fer d’altres maneres, no mitjançant denúncies. IPV té la seva manera de fer que es basa en desprestigiar, però no podem entrar en contenciosos. El projecte ja està tancat, només manquen els diners”
Joanma
=ada
3 de novembre 2014.15:15h
El dia que Igualada tingui un accés directe a la Ronda Sud i s’enllesteixin els dos accessos pendents de Vilanova del Camí, el transit augmentarà considerablement.