//Plugins sense CDN ?>
L’Ajuntament de la Pobla de Claramunt ha iniciat treballs de millora ambiental a la llera del riu Anoia i de la riera de Carme, al seu pas pel nucli urbà. L’actuació abasta 699 metres (548 m al riu Anoia i 151 m a la riera de Carme), amb l’objectiu principal d’eliminar espècies invasores i afavorir la regeneració natural de l’entorn fluvial.
Els treballs se centren en la retirada de canya (Arundo donax) i d’ailant (Ailanthus altissima), mitjançant desbrossada selectiva i eliminació de peus arboris, també en zones de difícil accés. En les àrees afectades per moviments de terres s’hi sembraran herbàcies autòctones per reduir l’erosió.
El projecte, situat en una zona d’interès faunístic i florístic propera a l’Espai Natural Protegit de les Valls de l'Anoia, es duu a terme seguint les directrius de l’Agència Catalana de l'Aigua (ACA).
El pressupost és de 75.163 euros, dels quals 62.118,64 es financen a través de l'ACA i 13.044,92 amb fons propis de l'Ajuntament.
Les obres finalitzaran cap a finals de març.