//Plugins sense CDN ?>
Un any més del 19 al 21 d’abril ha tingut lloc la Fira més important de Catalunya del sector turístic, el Saló Internacional de Turisme de Catalunya (SITC) , que ha obert les seves portes a professionals del sector turístic i visitants, amb tota la oferta dels diferents territoris a nivell nacional i internacional.
Malgrat les dificultats que presenta el context actual, el Consorci de l’Alta Anoia va voler ser-hi present sobre tot amb l’objectiu clar de donar visibilitat i força al projecte turístic de l’Alta Anoia que durant anys ha treballat de valent per consolidar la seva oferta turística, amb allotjaments rurals d’alta qualitat, amb patrimoni cultural, amb gastronomia i producte local de qualitat i amb natura i paisatge per gaudir de la tranquil·litat i els racons plens d’història i màgia d’aquests pobles que s’amaguen com un tresor, al bellmig de la Catalunya Central.
Un dels productes que es van promocionar va ser la vessant més de natura i esport de l'Alta Anoia com ara les Rutes per l’Alta Anoia. Aquest producte va tenir una gran demanda i acceptació per la possibilitat que hi ha de fer-lesen diferents formats (caminant, en bicicleta, a cavall…), de fer-les des de diferents punts de sortida i amb diferents possibilitats de dificultat.
Pel que fa a gastronomia, van tenir molta acceptació els fulletons de les Rutes Enològiques de la comarca.
Els visitants de l'estand del consorci de promoció turística de l'alta Anoia van ser majoritàriament persones adultes, destacant el segment dels jubilats, amb voluntat de conèixer la cultura del territori (els museus, les visites guiades, les visita enològiques) i que van mostrar el seu interès en quedar-se a dinar al territori un cop acabada l’activitat. L’altre perfil que es va acostar a l'estand va ser el de l’excursionista, des dels 30 als 65 anys, interessats en fer rutes a peu.