//Plugins sense CDN ?>
Segons ha explicat el president de la Unió Empresarial, Blai Paco, el document que ha elaborat la CUMA, que és un òrgan consultiu per a les administracions, ''vol reflectir una mirada global sobre el conjunt del territori, basant-se en les necessitats expressades per les empreses de la zona que en el seu dia a dia es troben amb serioses dificultats per circular per les carreteres de la Conca de manera eficaç i ràpida''.
La intenció segons ha explicat Paco ''no és la de fer cap imposició, ni la de la confrontació o la crítica, és només la de fer suggeriments pràctics per a que puguin ser tinguts en compte a l'hora d'elaborar el Pla de Mobilitat''.
Segons ha explicat el representant de la CUMA, i exalcalde de Castellolí, Jesús Brugués, en matèria de comunicacions i mobilitat, la Conca d'Òdena ha viscut en els darrers anys dues importants obres, la construcció de l'Eix Diagonal al seu pas pels afores d'Igualada i Vilanova, cap a la Pobla, Capellades i cap a Vilafranca, i de la Ronda Sud, al seu pas per Vilanova, els afores d'Igualada, sense tenir-hi accés directe i fins a Santa Margarida de Montbui pel barri de Sant Maure.
A banda d'aquestes dues infraestructures, part de les vies d'accés a la Conca han estat actualitzades d'acord amb l'evolució dels municipis, i per tot això consideren que ''el nou Pla de Mobilitat pot ser molt útil per posar ordre a aquesta nova realitat''.
En el document de la CUMA es recullen propostes que són prioritàries, com ara infraestructures estratègiques, enllaços, sortides o nova senyalització viària ''que podria ser que a causa de la normativa o les reduccions pressupostàries no fossin viables, però considerem que són les que pertocarien i ens agradaria que almenys quedessin replectides en el Pla de Mobilitat, per ser tingudes en compte de cara al futur''.
La CUMA ha asenyalat dues prioritats immediates, que serien la finalització de la rotonda de la Ronda Sud que dóna accés a Vilanova del Camí, i la millora de les senyalitzacions de carreteres que facilitarien, sense necessitat de fer més obra, l'ordenació del trànsit rodat.
Acabar la rotonda de la Ronda Sud
La CUMA ho ha marcat com a prioritat pel risc i la sinistralitat que comporta. Afirmen que l'actual rotonda d'accés a Vilanova, té només dues de les quatre branques d'accés, de manera que només es pot accedir a Vilanova venint de Montbui i sortir de Vilanova només en direcció a Montbui. Això fa que venint de l'altre sentit, els vehicles han d'anar a girar a la rotonda d'accés a Santa Margarida de Montbui per accedir a Vilanova o han de fer la mateixa maniobra per sortir de Vilanova en direcció a Barcelona. Aquest tres quilòmetres de més que cal fer, impliquen que molts usuaris s'arrisquin a fer un canvi de sentit prohibit al mig de la Ronda Sud amb la sinistralitat que comporta.
Refer les senyalitzacions
L'objectiu és facilitar el trànsit pel que fa a l'accés als polígons industrials, i a alguns nuclis urbans. Segons la CUMA caldria millorar les següents senyalitzacions:
Sortida 549 de l'A2: Hi hauria la possibilitat d'indicar Montbui, a l'espera de la finalització de la Ronda Sud. També es podria indicar la C-241c que dóna accés a Tous.
Sortida 551: Es podria indicar l'accés com Igualada Oest, i un cop a la sortida l'Ajuntament podria afegir un cartell que indiqués 'Zona Universitària' i 'Estadi Atlètic' per centralitzar el trànsit que es diregeix a aquesta zona i treure'l del centre.
Sortida 555: És l'Accés Nord d'Igualada. Caldria afegir-hi 'Polígon industrial Les Comes'
Sortida 557, Òdena, Aeròdrom: S'hi podria afegir 'Vilanova del Camí'', ja que aquesta entrada pel Pla de la Masia i Sant Pere és l'accés més directe des de l'A2.
Sortida 558 i 559: Ja que no es pot afegir tots els municipis de la sortida directament (Montbui, Vilanova, La Pobla...) es planteja modificar el cartell següent a la sortida, el panell on hi ha dibuixades les sortides de la rotonda entre la C-37, C-15 i Ronda Sud. Caldria afegir a la primera sortida C-37 Igualada, Òdena: Montbui i Vilanova; a la segona sortida (no hi ha res), Vilafranca del Penedès, Capellades, la tercera i quarta sortida deixar-les igual, i al cartell posterior sobre la carretera on hi apareix C-37, on apareix Montbui, Vilanova i Igualada Sud, es podria eliminar aquest últim fins que no es construeixi l'enllaç de la Ronda Sud amb la Ronda del Rec
A la C15, seguint cap a Vilafranca, indicar els accessos als polígons de La Pobla, Capellades i Vallbona.
Per a l'accés a la Ronda del Rec: el més ràpid seria posar un cartell a la zona del Mirasol indicant-ho (baixant pel carrer Badalona). També es podria contemplar la possibilitat de fer una rotonda en aquesta cruïlla dadant del Mirasol.
Infraestructures Estratègiques
A banda d'això, en l'opinió de la CUMA, hi ha certes infraestructures estratègiques necessàries a nivell de mobilitat. Algunes han estat ideades i pressupostades i algunes es proposen de nou. En aquest sentit destaquen l'Enllaç entre la Rotonda del Tanatori amb Funosa, com a continuació de la Ronda del Rec; un vial d'accés des de la Ronda Sud a la Ronda del Rec, d'accés a Igualada per la zona Sud; una sortida de la C-37 per anar a l'A2 venint de Manresa i en direcció Lleida; la finalització de la Ronda Sud fins a Sant Genís, i la finalització de la rotonda de l'Abacus donant accés a Vilanova del Camí pel Barri de la Pau.