//Plugins sense CDN ?>
Una nodrida representació del món empresarial de l'Anoia es van donar cita aquest dimarts al vespre al Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia per assistir al primer debat empresarial català sota el títol "Reinventar-se: Estimar el passat per construir el futur". L'acte va ser organitzat pel diari digital Via Empresa i la Unió Empresarial de l'Anoia.
La taula rodona va comptar amb la participació de Toni Palmés, general manager de Sita Murt; Màrius Rossell, CEO de Trilogi; Cristina Domènech, co-organitzadora de Rec.0 Experimental Stores i Jordi Torra, gerent de Fruits Secs Torra. Quatre empreses de la comarca, quatre casos d’èxit que, des de diferents àmbits empresarials van compartir amb un centenar d'assistents algunes de les claus que els han portat a desafiar la crisi.
Toni Palmés, el canvi de rumb de Sita Murt
Toni Palmés, general manager de Sita Murt va posar en valor el canvi de rumb que Sita Murt va fer al seu moment a l’empresa en apostar per la dona i el disseny. “Normalment els processos de reinventar-se són fruit de la necessitat, el cas de Sita Murt no va ser això, sinó una voluntat de donar un tomb inicial". L'apunt optimista de Pamés va ser en assenyalar "els qui som d'aquí percebem una energia, unes ganes , una empenta, amb nous sectors emergents. [...] En realitat les empreses només demanem eines i no subvencions".
Cristina Domènech, valors, estima i territori
Per la seva part Cristina Domènech co-organitzadora de Rec.0 Experimental Stores, va destacar que el seu projecte va sorgir arran de l’amenaça de la destrucció del Rec i que el seu èxit ha estat bàsicament "el suport de la gent". Domènech també va insistir en la importància dels valors, com ara l’estimació i l'arrelament al territori, perquè un projecte sigui genuí.
Jordi Torra, la recepta per l’èxit d’una empresa
Jordi Torra, gerent de l’empresa de Jorba Fruits Secs Torra, una empresa amb més de 40 anys d’història que va començar venent a mercats de la comarca. En el seu torn va enumerar els ingredients perquè una empresa sigui exitosa, destacant que en el seu cas ha estat "passar de vendre producte a vendre necessitats”. Torra va insistir en la nova dimensió en la relació entre empreses, "no tirar sol pel dret sinó coordinar-se i complementar-se, fer projectes conjunts".
Màrius Rossell, l’evolucó en comptes de reinvenció
Per últim Màrius Rossell, CEO de Trilogi, va parlar d'evolució en comptes de reinvenció atenent a un model de negoci que es basa en una solució de software pròpia i una aposta constant per l’I+D. . “Nosaltres hem fet la internacionalització al revés que molts altres: produïm a Igualada i venem a la Xina".
Després de les receptes particulars de cada cas, es va obrir el torn de paraula al públic assistent. Entre els temes tractats es va parlar d'algunes mancances que viu la comarca com el dèficit de gent d’ofici i de perfils tècnics, molt acusat en sectors com el tèxtil i el de les tecnologies de la informació.
Va tancar la jornada el conseller d'empresa i ocupació Felip Puig, precedint una copa de cava networking que va permetre als assistents compartir les impressions de la jornada.