TORNAR

Unió de Pagesos demana que els tractors i la maquinària agrícola puguin circular per la C-15 durant el període de la sega i la verema

societat
Divendres, 6 juny 2025. 13:44. Redacció AnoiaDiari.

En el marc de les setmanes de les collites del cereal i la verema (aproximadament entre el 15 de juny i el 20 d'octubre), i com ja s'ha fet els darrers anys, Unió de Pagesos ha reclamat al Departament de Territori l'autorització perquè la maquinària agrària pugui circular per la C-15 entre Igualada i Puigdàlber (Alt Penedès) en els dos sentits.

A més, el sindicat "demana a la Conselleria de Territori que convoqui una reunió per conèixer el projecte de millora de la xarxa de camins agrícoles al voltant de l'Eix Diagonal al Penedès que va presentar el 10 de maig."

Unió de Pagesos diu que "el fet de forçar la circulació de vehicles agraris per les vies alternatives a la C-15 comporta riscos perquè aquestes vies en molts casos són estretes, amb revolts pronunciats i poca visibilitat. A més, sovint passen per dins dels nuclis urbans dels municipis, arribant a congestionar-los, i això comporta un augment considerable del temps en el trajecte, a més de l'increment de costos per la ineficiència en el desplaçament."

Des d'Unió de Pagesos asseguren que "fa molts anys que vehiculem la petició al Govern per garantir, com a mínim, durant la verema i la sega, la mobilitat agrària per la C-15. De fet, ja el 2013 vam posar en marxa la campanya No ens barreu el pas per reclamar a les administracions que la maquinària agrària pogués circular amb normalitat per la xarxa de carreteres noves, després de detectar en diversos punts del territori que quan es construeix o s'adequa una carretera no es té en compte el trànsit de vehicles especials. Cal tenir present que la Llei d'Espais Agraris estableix l'obligatorietat de dur a terme l'anàlisi i la motivació tècnica de les solucions proposades, amb l'objectiu d'assegurar la funcionalitat vial suficient i la sostenibilitat del conjunt de les carreteres i camins de servei destinats a la circulació de vehicles agraris especials."


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.