//Plugins sense CDN ?>
Àngels Chacón, tinent d’alcalde de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament, l’àrea que coordina l’esdeveniment, afirma que aquesta fórmula és molt atractiva tant per als esportistes com per al públic familiar i recorda que “no només molta gent repeteix cada any sinó que moltes ciutats del nostre país han impulsat propostes similars a la nostra, amb esport i shopping nocturn”.
L’activitat esportiva començarà a les 18h a la plaça de Cal Font amb la cursa de pares i mares amb cotxets de nadons i, tot seguit, a les 18:30h, serà el torn dels nens i nenes fins a 12 anys que disputaran una cursa de patinets. A les 19:30h arrencarà la principal novetat d’aquesta edició, una cursa de 2,5 quilòmetres per a infants de 5 a 13 anys per donar pas, a les 21h, a la cursa per a adults de 5 quilòmetres i, a les 21:30h, a la prova dels 10 quilòmetres.
El recorregut d’aquestes dues darreres curses tindrà la sortida i l’arribada a Cal Font i passarà pel passeig Verdaguer, la Soledat, el nucli antic, la Rambla i Santa Caterina, entre altres vies, fet que comportarà alteracions de trànsit a partir de les 17h.
Gairebé dos mil participants
Segons Ocisport, l’empresa organitzadora de les curses, hi haurà gairebé dos mil participants entre totes les proves: 900 a la de 10 quilòmetres, 600 a la de 5 quilòmetres, 200 a la infantil, 200 a la de patinets i 50 a la de cotxets. Quaranta persones formen part del dispositiu d’organització i, a més, 72 joves membres d’agrupacions escoltes d’Igualada i comarca han estat contractats per controlar el recorregut. Tots els materials i serveis vinculats a la cursa han estat també produïts a l’Anoia.
La vetllada té, a més, un important vessant solidari, ja que la fruiteria SA2P d’Igualada, juntament amb l’organització, cediran al Banc de Queviures tres mil nectarines i pomes, la mateixa quantitat de fruita fresca que es repartirà als participants.
Torna la Nit de Shopping
Paral·lelament i per tercer any consecutiu, el col·lectiu de comerciants Igualada Comerç se suma també a l’esdeveniment amb una nova Igualada Nit de Shopping. Les botigues del centre obriran des de les 17h fins a la mitjanit de manera ininterrompuda i proposaran ofertes i preus especials, activitats d’animació, espectacles, degustacions i zones d’esbarjo amb alternatives per a tots els públics. Els establiments de restauració oferiran igualment menús especials per l’ocasió.
Es pot consultar més informació als webs ocisport.net i igualadacomerc.cat.
Gràcies Anna, no sabia pas com traduir-ho i veig molt encertat el que dius.
Joanma, penso que la llengua que s’utilitza és lo de menys. Per mi lo important és saber molts idiomes i no crec que... Llegir més un ”truc” de marketing protegeixi o no el català. Canviar ”Pro” per ”Però”, potser sí que hi pot ajudar ja que ho fem servir cada dia.
David, perdona la meva ignorància. Per separat entenc el significat de cada paraula, però tot junt doncs no ho veia clar i se m’ha acudit preguntar.
Però bé que després tots critiqueu el Rajoy perquè no parla anglès. I si ens posem una mica les piles amb l’anglès? No crec que entendre els mots urban, running, night, show i shopping... Llegir més requereixi haver estudiat a Harvard!
Pro que no havíem quedat que teniem que protegir el català?. Doncs perquè seguim la moda imbècil de dir-ho amb angles?.
Lola, crec que es podria traduir com l’espectacle nocturn de la cursa urbana.
Perdoneu la ignorància. Una pregunta:
La ”nit de shopping” seria en català, ”La nit de compres”
però
La ”Urban running night show”... com seria en català?
Gràcies!
Sílvia
Montbui
31 de maig 2014.07:30h
Doncs jo estic d’acord que sobra tant anglés. Aqui a Igualada sembla que tot ho fem de cara a fora. Rec Stores, Urban Running Shopping... està be conèixer altres idiomes però a alguns ja ens... Llegir més cansa aquesta costum que estem agafant d’anomenar tot en l’idioma de moda.Tenim el Català, que passa que no és prou important? Caldria una reflexió.