//Plugins sense CDN ?>
La polèmica per la urbanització del carrer d’Eladi Conde continua. Ara els veïns afirmen que al projecte inicial sí que hi constava una estació transformadora, però de dimensions i preu més reduït que la que es vol instal·lar segons el projecte definitiu. Segons diuen, ‘si tècnicament convé, s’hauria de fer l’estació però fora d’aquest projecte, i el cost l’hauria d’assumir l’Ajuntament o bé repartir-lo entre tots els veïns dels Hostalets que se’n beneficiaran’.
Previsió
Per la seva banda, el regidor d’Urbanisme, Joan Raldiris, explica que FECSA va fer un estudi de les necessitats de la zona quan s’acabi d’edificar, i que l’estació prevista era insuficient. Així, la intenció és deixar-ho a punt perquè els veïns puguin disposar de tots els serveis sense haver de tornar a fer obres d’aquí a un temps, quan s’incrementi la població en aquesta zona’.
Els veïns també reivindiquen ‘que l’aportació municipal es faci sobre el cost total de l’obra i no sobre el cost de l’obra un cop deduïdes les subvencions de la Diputació, la Generalitat i CESPA, ja que aquestes aportacions són finalistes, és a dir, han estat concedides per a la realització d’una obra concreta’. Des de l’Ajuntament, s’explica que s’ha seguit el mateix criteri que en les dues contribucions especials anteriors: aconseguir que el 50% del projecte es pagui a través de subvencions, i que el 50% restant l’assumeixi l’Ajuntament en un 25% i els veïns en un 75%. Segons Raldiris, les queixes poden venir motivades en aquest cas pel fet que al carrer d’Eladi Conde hi ha parcel·les molt grans, per la qual cosa aquests propietaris hauran de pagar més diners. ‘Però dins del que pot pagar qualsevol persona a Catalunya en unes contribucions especials per a urbanització’, explica el regidor.