TORNAR

Veïns de Vilanova del Camí reclamen millores en el servei de pediatria

Consideren que hi ha una ”insuficiència greu del servei”

societat
Dilluns, 28 gener 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'alcaldessa de Vilanova del Camí, Nomemí Trucharte, es va reunir el passat dimecres amb diversos representants de les associacions de veïns del barri La Pau i La Lluna, que van fer arribar al consistori vilanoví la seva preocupació per la "insuficiència greu del servei de pediatria" al municipi.

Trucharte va ewscoltar els veïns i els va explicar que, precisament, el Ple municipal celebrat dos dies abans va aprovar, per unanimitat, una moció per exigir a la Generalitat i el Servei Català de la Salut que prioritzi i reforci amb els mitjans necessaris el servei de pediatria amb una adequació i redimensionament de la plantilla d’acord amb les necessitats de la població de 0 a 14 anys del municipi.

Trucharte va remarcar als representants veïnals que aquest acord de Ple es farà arribar a la Generalitat aquesta mateixa setmana i espera que el govern català proposi una solució al tema de manera ràpida i efectiva. Trucharte va assenyalar que “la precarietat en el servei de pediatria està afectant al bon servei del CAP vilanoví i això té conseqüències més enllà dels infants del nostre municipi ja que està afectant a la població en general”.

Trucharte es va comprometre a reunir-se novament amb les associacions de veïns de La Pau i La Lluna en el termini de 15 dies per valorar les possibles accions a seguir, entre elles, la possible convocatòria d’una assemblea veïnal. “Tot dependrà, entre altres, de la resposta del Servei Català de la Salut” va assenyalar l'alcaldessa vilanovina, que va afegir que està en contacte amb un grup de mares que estant recollint signatures i fent recerca d’informació sobre el servei de pediatria que es presta en altres poblacions de la comarca.

"Cal treballar plegats per aconseguir un servei pediàtric en condicions i acord amb les necessitats de la població infantil de Vilanova” va explicar Trucharte, però també demana a la població que tingui paciència i que eviti conflictes amb el personal del CAP, sobretot amb les persones que atenen al taulell que “no són les responsables de la situació creada. Són professionals que intenten gestionar de la millor manera les incidències que es donen al servei”.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.