//Plugins sense CDN ?>
Segons les dades que feia públiques la Diputació de Barcelona aquest divendres, el Servei Local de Teleassistència dona servei a 2.487 persones usuàries de l'Anoia. El servei d'atenció domiciliària, garanteix la seguretat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes.
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació finalitzava aquest 2018 amb una cobertura a la demarcació de Barcelona de l'11,80% de la població major de 65 anys i del 30,80% sobre la població major de 80 anys, i "amb una elevada satisfacció per part de les persones usuàries i de les seves famílies". A l'Anoia, ara mateix, gairebé arriba als 2.500 usuaris. L'Anoia disposa d'una unitat mòbil de primera resposta, que s'ubica a Igualada, i té com a finalitat atendre emergències i contingències, tot i que pot donar suport a seguiments.
El servei funciona mitjançant un terminal instal·lat al domicili de la persona i una unitat de control remot en format de penjoll o polsera que permet estar connectat de forma permanent amb el centre d'atenció. Es complementa amb serveis com les Unitats Mòbils, els dispositius de seguretat o el reforç en el seguiment de les persones més fràgils.
En els dos darrers anys, s'han incorporat novetats al servei. Cal destacar la implantació amb èxit del model d'atenció centrat en la persona a través d'un sistema anomenat Resposta Eficient en Teleassistència (RET), que es basa en donar una resposta adaptada a les necessitats de cada persona amb una major eficiència i un alt valor tecnològic. Això permet establir la tipologia de prestació de servei que necessita cada persona en funció dels seu perfil, els seus riscos i els seus hàbits de vida.
L'atenció que proporciona el Servei Local de Teleassistència s'intensifica per aquelles persones en situació de vulnerabilitat i amb més riscos, amb més trucades de seguiment o visites domiciliàries, entre d'altres accions, i s'evita l'excessiva protecció de les persones més autònomes a través d'accions preventives. Durant el 2018 s'han instal·lat més de 14.500 dispositius de seguretat, entre detectors de foc/fum, presència i caigudes, i de teleassistència adaptada a necessitats especials (teleassistència mòbil o serveis adaptats a persones amb dificultats a la parla i/o oïda o de mobilitat reduïda a les mans).
L'any 2018 també ha estat un any de consolidació de projectes com el protocol de sensibilització, prevenció i sospita de maltractaments en el marc del Servei Local de Teleassistència. Un altre projecte que s'ha consolidat com una prestació del servei de suport fora de la llar per aquelles persones que viuen en nuclis rurals aïllats i amb escasses relacions socials, és la teleassistència mòbil, que s'incorpora com a dispositiu de foment de l'autonomia personal.