Tren

Veïns de Sant Guim demanen que el tren no els parteixi el poble
En la línia Manresa-Lleida, que està en obres de millora, i que passa pel nord de l’Anoia

Dijous, 18 març 2010. 03:00

La línia ferroviària que creua el nord de la comarca i que uneix Lleida amb Barcelona, passant per Manresa, torna a aixecar polèmica. A banda del retard en les obres de modernització —al novembre s’hauria d’haver enllestit la millora del tram Calaf-Manresa—, ara són veïns de Sant Guim de Freixenet (Segarra) qui no estan d’acord amb les actuacions al seu municipi, ja que voldrien que la línia se soterrés completament. Des de l'Ajuntament es defensen aquestes obres, que construiran un pas rodat i un per a vianants, però que a petició dels veïns no suprimiran el pas a nivell.
Piera reclama un tren directe a Barcelona
El Ple també aprova el pressupost per al 2010, de 18.789.702,05 €

Dijous, 4 febrer 2010. 03:00

En el passat Ple municipal, celebrat el 27 de gener, el consistori de Piera va aprovar per unanimitat una moció demanant al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya que la línia de tren que va d’Igualada a Barcelona sigui directe en el tram de Martorell a Barcelona. La moció aprofita que les competències han passat a l’administració catalana perquè es mirin d’optimitzar serveis de RENFE i FGC, i els usuaris de l’Anoia no hagin d’estar 1 hora i mitja per anar a la ciutat comtal.
La Generalitat aprova el pla director urbanístic de l’Eix Transversal Ferroviari
Nou pas per un projecte clau per a l'Anoia

Dilluns, 11 gener 2010. 03:00

Després de l’informe favorable de la Comissió d’Urbanisme de Catalunya, la Generalitat va aprovar definitivament el Pla director urbanístic de l’Eix Transversal Ferroviari aquest divendres. Es tracta d'una mesura que restava pendent des de l'octubre, gràcies a la qual es podran realitzar les reserves de sòl necessàries per executar millores previstes a l'Anoia. En destaquen la previsió de 40 minuts pel trajecte Igualada-Barcelona, la connexió del futur aeroport corporatiu amb els de Lleida i Girona, o bé el transport de mercaderies cap al litoral. No obstant, es tracta d'un projecte conjunt enorme i complexa, amb un cost de 6.500 MEUR, que encara no té calendari i només s'ha apuntat el 2020 com a data orientativa. Una opció de futur. Les mesures a curt termini que usuaris i societat civil vénen reclamant des de fa temps hauran d'anar per un altre costat.
95 milions per l'aeroport i la prioritat del tram Cervera-IGD-BCN de l'Eix Ferroviari
L'Anoia dins el Pacte Nacional per a les Infraestructures

Dijous, 22 octubre 2009. 03:00

El govern de la Generalitat aprovava no fa massa dies el Pacte Nacional per a les Infraestructures (PNI), el full de ruta que enumera, de manera consensuada, les actuacions prioritàries a Catalunya en els àmbits de la mobilitat, l’aigua, els residus, l’energia, les telecomunicacions i el sòl per activitats productives fins a l’any 2020. En aquesta previsió s'inclouen diverses accions que tindran una repercussió important per al territori anoienc, entre elles el ramal de l'Eix Transversal Ferroviari, una primera fase de l'aeroport corporatiu, la portada d'aigua des de Llosa de cavall o l'arranjament de la C-37 entre Montblanc i Igualada. El PNI preveu 100.000 milions d'euros (M€) d’inversió conjunta de l’Estat i la Generalitat.
Un centenar d'igualadins reclamen un tren directe a Barcelona
Del Facebook al carrer

Dilluns, 28 setembre 2009. 03:00

Més de 1.700 membres del grup Tren directe IGD-BCN ja!, nascut al Facebook, estaven convocats aquest passat dissabte a una concentració  per reclamar un carrilet més ràpid. Un centenar de persones hi van assistir, aproximadament les que havien confirmat la seva assistència en aquest esdeveniment a través de la xarxa social més popular d'Internet, per tal de reclamar que la Generalitat escurci l'hora i quaranta minuts que dura el trajecte entre Igualada i Barcelona amb els ferrocarrils catalan (FGC). Van ser igualadins, joves i grans, que no volen esperar-se fins a la construcció del nou eix ferroviari transversal per anar fins a la capital catalana en un temps raonable. Podeu veure'n una fotogaleria.
Un grup del Facebook es mobilitza per demanar millores al transport ferroviari
Tren directe IGD-BCN ja!

Dilluns, 21 setembre 2009. 11:00

El que va començar com un grup del facebook ha acabat convertint-se en gairebé una plataforma per reclamar un tren directe entre Igualada i la capital catalana. Aquest dissabte dia 26 més d'un miler de membres del grup Tren directe IGD-BCN ja! està convocat a l'estació de tren en un acte festiu i reivindicatiu contra la precarietat del transport ferroviari. Els impulsors del grup asseguren que no es tracta d'una crítica sense més, sinó que recorden que les dues hores de tren que ens separen de Barcelona són les que condicionen la promoció econòmica del territori, impedint que vingui talent de fora i que el d'aquí no necessiti marxar de la ciutat.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT