//Plugins sense CDN ?>
El 7 de març de 1934 un recent Museu d’Art Modern de Nova York, MoMA, inaugurava una exposició que faria història. S’anomenava Machine Art i exposava objectes industrials: coixinets, hèlixs, aixetes, caixes enregistradores, microscopis... Van ser exposats com escultures, però amb la peculiaritat que eren escultures fetes amb màquines i per màquines; tot l’entorn decoratiu volia ennoblir les peces.
El director del museu, Alfred H. Barr, un jove historiador de l’art, que havia vistat uns anys enrere just abans del seu nomenament l’escola de disseny Bauhaus a Alemanya, va quedar impressionat per les noves idees sobre el disseny, idees que van conformar l’enfoc del futur museu. Ell i l’arquitecte Philip Johnson responsable de la secció d’arquitectura, van acabar creant una col·lecció permanent d’objectes ben dissenyats.
A partir de llavors el disseny va agafar la categoria d’art i va entrar en el món de la cultura.
Aquests dies –81 anys després– la galeria igualadina Artèria ha inaugurat una exposició amb objectes de disseny: “Pell: entre l’art i el disseny”. Malgrat els antecedents explicats no és gaire usual que una galeria d’art s’atreveixi a exhibir objectes de la vida quotidiana; és d’agrair el seu coratge.
Són objectes realitzats en pell per alumnes de l’escola municipal d’art Gaspar Camps de la ciutat. Uns objectes que volen obrir horitzons en les aplicacions de la pell com altaveus per a mòbils i peces interactives; altres aplicacions són més tradicionals com clauers, imants o subjecte-cables i bolsos de dissenys atrevits. Són notables les col·laboracions fetes amb les dissenyadores Bibian Blue i Miriam Ponsa. En l’exposició, realitzada pels alumnes del cicle formatiu d'artesania en pell conjuntament amb els seus companys de disseny gràfic, s’hi ha treballat la presentació, l'embalatge i imatge gràfica i s’ha creat una magnifica mostra de disseny fet a la ciutat.
Notem també la recent obertura de l’exposició de fotografia al Museu Comarcal, “La bellesa de la màquina”. Bé, sembla que ja ningú no dubta que màquines i art van junts.