TORNAR

Igualada ja té el tram fluvial de la seva Anella Verda

Quan es completi tot el recorregut, sumarà 28 quilòmetres

societat
Dimecres, 25 març 2015. 15:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'Anella Verda d'Igualada va agafant forma. Se n'ha obert un primer tram de 6,3 quilòmetres amb una inversió de 100.000 euros, amb un recorregut que passa pel Parc Fluvial, el Rec, el Passeig Verdaguer i l'Avinguda Gaudí

L'Ajuntament d'Igualada ha presentat aquest dimecres la nova Anella Fluvial, el primer dels tres recorreguts pensats per a fer a peu, corrent o amb bicicleta i gaudir de l'entorn. El recorregut, que ressegueix el riu Anoia, forma part de la gran Anella Verda d'Igualada, que comptarà amb dues subanelles més, l'Anella Central i l'Anella de les Guixeres, que tindran llargades i dificultats diferents però que, en tots els casos, estaran especialment dissenyades, senyalitzades, assegurades i adaptades per al lleure i la pràctica de l'activitat física. L'Anella Fluvial, que es localitza a la zona sud del municipi, té un recorregut de 6,3 quilòmetres i un traçat circular passant pel Parc Fluvial, el Rec i el Passeig Verdaguer.

El tram obert, a l'altura del TanatoriTé una dificultat baixa i es pot recórrer a peu en una hora i mitja i amb bicicleta en uns 35 minuts, aproximadament. És la zona més planera i associada directament amb el riu Anoia i la connexió de les rieres de l'Espelt i d'Òdena. Connecta, a més, amb el camí de Sant Jaume i es tracta d0una zona amb predomini del caràcter agrari. 

Les autoritats, en el passeig inauguralAquest recorregut és el que tenia més trams existents i el que requeria una intervenció menor. Amb un pressupost de 100.000 euros, s’han habilitat àrees de descans a la zona dels horts urbans del Rec i a la piscina del Requesens, s'han instal·lat tanques de protecció, s'ha ampliat el camí en alguns punts i se n'ha millorat el ferm, s'han rebaixat alguns pendents de talussos, s'han fet tasques de neteja, desbrossant i retirada de deixalles, s'han instal·lat elements de mobiliari urbà com ara bancs, taules de pícnic, papereres i aparcaments de bicicletes i s'han col·locat elements de senyalització, en concret tres panells informatius, dos d'àrees de descans, dotze pilones indicatives de trajecte i setze pals direccionals. Al vessant Est del recorregut, s'ha tancat l'anella adequant un nou camí que enllaça des del Tanatori al Passeig Verdaguer, seguint el torrent d'Òdena en sentit ascendent.

L'Anella Verda tindrà 20,5 quilòmetres de perímetre i fins a 28 de recorregut total, passant per zones verdes, zones fluvials, parcs d'Igualada i entorns urbans. L'alcalde Marc Castells parla de fer d'Igualada una ciutat agradable que faciliti als seus ciutadans un estil de vida saludable amb recorreguts per a la pràctica de l'activitat física a l'aire lliure o l'esport en família. Un projecte s'emmarca en un altre de més gran, "el de Ciutat Amable", i de retruc "oferir i presentar la nostra vila com un lloc amb qualitat de vida, més atraient per a les empreses i els seus treballadors si s'hi volen instal·lar".

La Central i la de les Guixeres completaran l'Anella Verda

L'Anella Central, que es preveu posar en funcionament a finals del 2015 o inicis del 2016, tindrà 8,8 quilòmetres i proposarà un recorregut que unirà el passeig Verdaguer i l'Avinguda de Catalunya. La seva dificultat serà mitjana i es preveu que pugui ser recorreguda a peu en 150 minuts, o amb bicicleta en una hora, amb una dificultat mitjana. Aquesta Anella Central es preveu que passi per la zona més urbana del municipi, connectant fins l'antiga carretera N-II, l’actual avinguda de Catalunya. El recorregut s'incrementa en quilòmetres i també en dificultat, ja que el desnivell a superar augmenta quan connecta amb el camí de Sant Jaume i amb alguns dels parcs urbans, com el de Valldaura o el de l'Estació Vella.

Finalment, l'Anella de Les Guixeres, que ha d'estar operativa a finals del 2016, serà la més llarga i la que presentarà una major dificultat: 13,1 quilòmetres, passant per l'Avinguda de Catalunya i pujant fins la zona de Les Comes i les Guixeres. Aquesta anella transcorre pel Nord del municipi, connecta amb diferents recorreguts de BTT de la conca d'Òdena i amb un element molt singular del municipi d'Igualada: el Cementiri Nou. El recorregut es localitza a la zona més muntanyosa d’Igualada i per tant és la que presenta desnivells més importants al llarg del seu recorregut i més dificultat tècnica.

En les dues anelles pendents, s'han avançat algunes tasques en punts d'aquestes subanelles, com per exemple a l'Avinguda de Catalunya, on ja es garanteix el pas continu de vianants des de l'Escola Dolors Martí fins l'Hospital d’Igualada o l'obertura, el passat més d'octubre, d'un nou vial al lateral del primer tram de la carretera de Les Maioles, que forma part del recorregut de l'anella superior i que permet accedir a peu de manera segura a la zona de les Guixeres.


7 Comentaris

E

Eva

Igualada

28 de gener 2018.14:48h

Respondre

Algú es dedica a treure les senyals verdes de l’anella verda.No se si ho aneu controlant.Gràcies!

j

josep

IGDA

26 de març 2015.16:55h

Respondre

A la segona foto, sembla allò de ” Mira fill meu, tot això que veuen els teus ulls, aviat serà teu”
I el fill, s’ho mira extasiat.

Quin disgust tindrà el noi, quan vegi que ho te de... Llegir més compartir entre mols altres.

i

igualadi

Igualada

26 de març 2015.18:29h

Però escolta, deixem de filosofar i anem al gra, l’anella verda t’agrada o no ?

E

Eduard

Igualada

26 de març 2015.09:05h

Respondre

Ara cal que es mantingui la VIA VERDA.

Per exemple:

1. NETEJAR LES PASSERES INUNDADES, després dels aiguats, quan els tubs queden plens de brutícia (branques, pedres, etc. ). Més d’un... Llegir més cop he tingut de girar cúa.

2. REJUNTAR LES LLOSES DE PEDRA (es podrien rejuntar amb ciment com en Vilanova ?), ESGLAONS, quan es perd l’assentament de la terra.

3, BUIDAR I NETEJAR PAPERERES I SIMILARS.

Pel que fa la CARRIL BICI DEL PASSEIG, quan s’envaeix per algun motiu (fires, entarimats, etc. ) es tindria d’obrir una alternativa, per exemple habilitar paral·lelament la línia d’aparcament de cotxes, costat passeig, com carril bici, senyalitzat.

J

Jordi el Mileurista

Igualada

26 de març 2015.07:21h

Respondre

A la foto hi vec el Crespo,, malament anem, no m’extrenyara gens veure pilones triangulars. Tot dit

E

Eduard

Igualada

26 de març 2015.09:11h

No estic al cas de la polèmica de les pilones triangulars (m’ho imagino, a mi tampoc m’agraden, com altres solucions més estètiques que funcionals i /o segures).

Ara bé, en... Llegir més defensa d’en Carles Crespo tinc de manifestar la meva admiració a les seves solucions aqruitectòniques, com l’ampliació de l’Ajuntament, per la seva integració amb l’entorn (modernitat i tradició) i funcionalitat.

E

Eduard

Igualada

26 de març 2015.09:24h

Hem descuidava. Una altre obra modèlica d’en Carles Crespo, pel meu gust: l’ampliació del nou CAMPUS UNIVERSITARI D’IGUALADA: integració i funcionalitat.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.