//Plugins sense CDN ?>
La proposta de reforma del Passeig que hem presentat aquests dies és la nostra visió de cap a on ha d'avançar Igualada en matèria d'urbanisme i mobilitat. Els reptes que marca l'emergència climàtica comporten que institucions com la Unió Europea hagin incorporat objectius de reducció d'emissions, que necessàriament demanen potenciar els desplaçaments a peu, en bicicleta, en transport públic o en altres mitjans de transports sostenibles, especialment dins les ciutats. Cal, doncs, reduir la mobilitat en cotxe i ho hem de fer, entre altres motius, per garantir que l'aire que respirem a la ciutat no posi en perill la salut de les igualadines i els igualadins. Per aconseguir-ho, és necessari posar les facilitats i els mitjans perquè aquesta mobilitat sigui fàcil i segura. En aquest context, des de Poble Actiu hem considerat oportú mostrar un exemple de com ha de canviar l'urbanisme per assolir aquests canvis amb la reforma del Passeig. Els conceptes són clars, més espais pels vianants, i una clara segregació dels carrils bicicleta tant dels cotxes com dels vianants per assegurar la màxima seguretat per a tothom. No amaguem, doncs, que aquesta proposta implica reduir l'espai dels cotxes, especialment aquell destinat a l'aparcament, però ho fem conscients que les ciutats del futur tindran menys cotxes i les persones es desplaçaran a peu, bicicleta, transport públic o altres mitjans. Per tant, és una reforma com a mínim a vint anys vista, fruit d'una voluntat de planificar la ciutat més enllà del mandat electoral, fruit de la voluntat de fer d'Igualada una ciutat realment amable per les persones.
En urbanisme, moltes vegades és necessari fer canvis substancials que en un primer moment poden xocar, però que a la llarga esdevenen grans millores per a la ciutadania. La pacificació de carrers és sens dubte un àmbit que primer topa amb la crítica, per posteriorment és incorporat i la majoria de la població ho accepta i ho defensa. Exemples locals són la pacificació del centre d'Igualada o del carrer Sant Magí, que un cop passada la polèmica, pràcticament ningú tornaria a l'estat previ. Us imagineu que circulessin cotxes pel carrer Sant Magí com al carrer Òdena? En el cas del Passeig, el fet de ser una artèria important, impossibilita fer-ne una zona totalment de vianants, però això no treu la possibilitat de guanyar espai destinat a les persones. Així doncs, l'espai interior passaria a ser no només un espai de desplaçament segur, amb el canvi de paviment pertinent, sinó també un espai de socialització i interacció. Per això, s'incorporarien bancs i espais de joc infantil. A més, aquest nou urbanisme, amb les seves adaptacions necessàries, es podria aplicar en altres grans artèries de la ciutat com l'avinguda Barcelona, el carrer Lleida o l'avinguda Balmes. La proposta també incorpora l'ampliació de les voreres de les zones comercials tot garantint la seguretat dels vianants i fomentant el comerç local. Esperem, doncs, que aquesta proposta serveixi per obrir el debat sobre com la ciutat ha de planificar l'urbanisme en les seves grans artèries per assegurar una mobilitat segura, sostenible, i adaptada als reptes actuals.
Pau Ortínez Martí i Neus Carles Roqué
La qüestió és qui pagarà tot això...només es pensa en malgastar i no es pensa en crear ocupació real...és nota que qui governa no ha treballat mai en empreses privades, només en la funció... Llegir més pública o partidista.
Potser hauríem de tornar enrere, obrir pas als vehicles i aparcament gratuït, pq la gent compri a botigues del centre i no grans superfícies.
Estem perdent tarannà català de treballadors i estalviadors...
Igualada
12 de febrer 2022.17:05h
Si. tornem a 1970 que serem molt feliços...Lo dit, l’involucionisme és marca d’Igualada...
Igualada
23 de febrer 2022.08:40h
Poster quan no se sap on es va, és necessari tornar enrera i buscar l’origen…no cal flagelar-se, millor buscar sol.lucions productives…
I El 1970 no estava tant malament….
Tenim un paseig maravellos pro ja crec que es tindria de remoledar dels temps actuals trure cotxas i un altre aparcament supterrani per ejempla, desde la part de l,hospital fins a l’ astaciõ, are... Llegir més ha quedat molt absolet , se li tindria de donar alegria , are no en t’he i men baig adonar aquest Nadal tot l ’ entorn del parc cenrtral ilumunat el centro igual i el pobra paseig el mes trist D’ Igualada , es tindria ja que modernitzar tenim un paseig de lo millor de Catalunya
Fa un temps era la CUP qui obria debats i ERC anava al darrere. Ara és ERC qui obre els debats i la CUP que hi va al darrere. Ha perdut molt aquest partit.
igualada
9 de febrer 2022.12:04h
Tant se val anar al davant o al darrere. La questió és anar-hi, i no caure en l’involucionisme que en això Igualada hi te una gran experiència...
Salvador
Igualada
21 de febrer 2022.09:00h
No està malament voler millorar la pacificació del passeig. Però penso que esteu posant l’accent en un espai sense mirar la globalitat de la ciutat on la bicicleta encara no està segregada i ho... Llegir més té molt difícil per consolidar-se. En la meva opinió, abans de gastar energia i diners en un espai ja prou ampli pels vianants, primer caldria segregar la bicicleta i facilitar els desplaçaments dels vianants a tota la ciutat, afavorint que els joves i no tant joves es puguin desplaçar de forma segura en aquest transport o a peu per tot arreu.
Penso que nomes això, reduirà el cotxe. Després si voleu, feu el que vulgueu al passeig. No aconseguireu desplaçaments sostenibles si primer no hi ha una bona xarxa. Fer canvis on justament ja tenim una mínima infraestructura és com posar un parc central al centre. Una obra de maquillatge per no entrar en els grans debats en temes de mobilitat. La vostra proposta no aconseguiria res més que desplaçar el problema.
Si voleu canviar les coses, proposeu canvis estructurals i globals i feu. I no triguem més de deu anys perquè el rellotge del canvi climàtic no s’atura.