Cal un compromís de les administracions i els agents socioeconòmics que impulsi l’ocupabilitat dels joves a la Conca d’Òdena

Fa un any, en un article que signava conjuntament amb el director de l’Institut Milà i Fontanals, fèiem una crida urgent per frenar l’atur juvenil a la Conca d’Òdena. Aquesta crida, avui continua més viva que mai!

La Universitat de Lleida (UdL) ha fet una aposta decidida per la consolidació dels estudis universitaris al Campus d’Igualada, amb la voluntat de contribuir al desenvolupament econòmic i social d’aquestes comarques i d’oferir als joves la possibilitat de fer compatible una formació universitària propera i de qualitat amb el seu arrelament al territori. El desenvolupament econòmic i social de l’Anoia requereix, per una banda, una bona formació dels futurs professionals i, per l’altra, la complicitat inequívoca del sector empresarial, que ha d’oferir les millors condicions per tal que el talent que tenim al territori s’hi trobi a gust.

En aquest afany d’acostar la formació universitària a les necessitats de les empreses i de la societat, la Universitat de Lleida, al Campus d’Igualada, el curs vinent ampliarà la seva oferta formativa.

S’iniciarà el Grau en Enginyeria Informàtica. Un grau amb una gran demanda laboral. Segons el darrer informe de l’Observatori de Treball de la Generalitat, les feines relacionades amb el sector TIC acaparen el “top 10” del rànquing de les feines millor posicionades en el mercat de treball català.

Es doblaran les places d’accés al Grau en Infermeria. En total, el curs vinent, accediran al Campus d’Igualada 85 nous estudiants d’Infermeria. Aquesta ampliació facilitarà l’accés a molts estudiants que fins ara es quedaven fora de l’oferta pública. A més, el curs vinent s’inaugurarà un nou edifici, al Passeig Verdaguer, amb els equipaments més punters, que acollirà tots els estudiants de l’àmbit de la salut a Igualada, tant els d’Infermeria com els del Doble Grau en Nutrició Humana i Dietètica i en Fisioteràpia.

S’iniciarà el Màster en Enginyeria del Cuir reformat. Aquest màster d’un curs de durada, que incorpora l’especificitat igualadina de l’adoberia, s’ha reformat el darrer any per tal d’adaptar-lo a les necessitats del sector. És un màster únic a Europa que s’imparteix en format dual, model que permet als nostres estudiants combinar la formació acadèmica a la universitat amb la formació pràctica en empresa mitjançant un contracte laboral.

El Doble Grau en ADE i en Enginyeria en Organització Industrial i Logística, únic a Catalunya a preu públic, impartirà el segon curs, després de l’èxit del curs passat.

Seguim treballant en la formació internacional dels estudiants. No només des del punt de vista del programa de mobilitat d’estudiants (Erasmus a Europa, i convenis bilaterals a la resta del món), sinó també en les dobles titulacions internacionals amb què compten els estudiants: del Grau en Enginyeria Química, amb la Universitat Facens de Brasil, o bé amb la Novia University of Applied Sciences, de Finlàndia; del Grau en Enginyeria en Organització Industrial i Logística, amb la Universitat Facens de Brasil; i del Grau en Administració i Direcció d’Empresa, amb la Novia University de Finlàndia.

Tot aquest esforç de la Universitat de Lleida per consolidar els estudis universitaris a Igualada i contribuir a la formació i retenció de talent a la Conca d’Òdena requereix, per una banda, la confiança de les institucions, però també dels agents socioeconòmics i de la ciutadania en les titulacions que ofereix el seu campus universitari; i, per altra banda, requereix també el suport decidit de les empreses per ajudar a la seva recuperació i a la millora de la seva ocupabilitat.

A la web del Campus Igualada trobareu la informació detallada dels 5 graus, els 2 dobles graus i el màster que s’impartiran al Campus d’Igualada el curs 2022/23.

 

Carles Capdevila

Delegat del rector per al Campus Universitari Igualada-UdL

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.