Com es facilita la incorporació de l'estudiantat al món laboral al Campus Universitari d'Igualada? Oportunitats i recursos

En el camí cap a la inserció laboral, l’estudiantat es troba sovint amb el repte de connectar els seus coneixements acadèmics amb les demandes del món professional. A l’Escola Politècnica Superior (EPS) al Campus Universitari d’Igualada-UdL, l’alumnat disposa d’una sèrie de recursos i iniciatives que faciliten aquesta transició.

Un dels punts clau és la realització de pràctiques acadèmiques en empresa, les quals es presenten en dues modalitats. Les pràctiques curriculars, de caràcter obligatori, ofereixen a l’estudiantat l’oportunitat de posar en pràctica els seus coneixements en un entorn real de treball i desenvolupar les seves competències socials en aquest entorn. D’altra banda, les pràctiques extracurriculars, opcionals, permeten a l’estudiantat ampliar aquesta experiència i coneixements en àmbits específics del seu interès en una empresa.

El passat 13 de maig, es va celebrar la jornada “Professions de Futur“, en la qual van participar la Fundació UEA i la persona responsable de pràctiques externes de l’EPS al Campus Universitari d’Igualada-UdL, així com quatre empreses de sectors en què s’emmarquen les titulacions que s’ofereixen al Campus: enginyeria química, enginyeria en organització industrial i logística, enginyeria informàtica i enginyeria del cuir. Aquesta jornada va ser una oportunitat excepcional per als estudiants per conèixer de prop les demandes del mercat laboral i establir contactes amb professionals d’aquests sectors.

Un altre recurs clau és l’EPS Company Corner, projecte on es troben una empresa i l’estudiantat del campus en un estand a l’abast de l’estudiantat durant unes hores. En aquest espai al costat de les classes, l’estudiantat poden conèixer empreses de diferents sectors, preguntar els seus dubtes i postular-se com a candidats per poder-hi fer pràctiques i iniciar-hi una experiència formativa de caràcter professional. Aquesta iniciativa facilita el contacte directe entre alumnat i empreses, portant l’empresa a l’abast de l’estudiantat.

Per afavorir una formació diversa de l’estudiantat, també s’ofereixen cursos d’especialització en forma del que s’anomena “matèries transversals”, que s’integren com a fraccions d’una assignatura optativa. Aquests cursos permeten als estudiants adquirir competències i coneixements addicionals que milloren el seu currículum i augmenten les seves oportunitats laborals.

La borsa de treball, gestionada a través de la plataforma UdL Treball - Job Teaser, és un altre recurs fonamental. Aquesta plataforma ofereix una àmplia gamma d’ofertes laborals que s’ajusten als perfils de l’estudiantat, facilitant-los la cerca de feina i la inserció al mercat laboral.

La UdL també posa a disposició de l’estudiantat el negociat d’Orientació Laboral, des d’on s’organitzen activitats (Fira UdL Treball, Tempo Run de l’Ocupabilitat....) i formació en el camp de la millora de l’ocupabilitat, així com sessions d’orientació laboral individualitzada als estudiants que ho sol·liciten.

Un cop finalitzats els estudis tenen l’oportunitat de ser UdL Alumni, fet que els permet mantenir el contacte amb la universitat i beneficiar-se dels seus recursos i de les seves xarxes professionals.

Cal afegir que, per estar encara més preparat, l’estudiantat pot complementar els seus estudis de grau amb màsters, combinant la formació acadèmica amb un contracte en el món laboral mitjançant contractes de formació dual. Aquesta opció ofereix als estudiants una experiència més completa i facilita encara més la seva inserció en el mercat laboral.

En resum, l’Escola Politècnica Superior a Igualada ofereix una sèrie de recursos i iniciatives que faciliten la transició de l’estudiantat cap al món laboral, proporcionant-los les eines i les oportunitats necessàries per aconseguir una exitosa inserció professional.

 

Grau Baquero Armans, sotsdirector de l’EPS al Campus Universitari Igualada-UdL

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.