//Plugins sense CDN ?>
Els espectadors habituals del Teatre de l'Aurora estan (molt ben) acostumats a viure l'experiència teatral de molt a prop. Ara, des de fa uns mesos, i gràcies a la col·laboració del teatre amb Joventuts Musicals d'Igualada, els aficionats a la música també poden escoltar, sentir i viure la música en directe d'una manera nolt pròxima a la sala independent igualadina. Una sala que aquesta nit s'omple amb el concert que, amb el nom de Continuo, oferiran les germanes igualadines Mariona i Joana Mateu Carles
Un concert excepcional, ja que tal i com ens expliquen les intèrprets, "no és una formació corrent; el violoncel i el contrabaix sempre toquen junts però sempre fan d'acompanyament, gairebé mai com a formació solista. Tot i així, hem trobat repertori interessant per fer un concert complet". La Mariona i la Joana expliquen a l'AnoiaDiari que, per a aquesta excecpional ocasió "hem intentat trobar obres representatives de diferents èpoques, perquè així podrem explicar què és característic de cada una i comparar-les entre elles. Couperin (s.XVII-XVIII) és un molt bon exemple del barroc francès. El que tocarem és una suite de cinc moviments que ens fan explorar diferents caràcters d'aquesta època. Els duos de Mozart (s. XVIII) i Rossini (s.XIX), cada un dins del seu estil, són exemples de com l'òpera va influir la música instrumental en aquests segles. Es recreen escenes operístiques molt típiques i nosaltres ho entenem com una òpera sense text. Roussel, al s. XX, va escriure un duo per a fagot i contrabaix (nosaltres farem la versió per a violoncel i contrabaix) que tracta la formació d'una manera completament diferent: ja no és melodia i acompanyament, sinó dos instruments amb entitat pròpia. El 1974, Dittrich va escriure una paròdia sobre el tercer moviment del duo de Rossini. L'humor en aquesta obra ja comença al títol: Rondo a la Rossini sobre la nota D (Re, en alemany), com Dittrich. Esperem poder ensenyar les bromes musicals al públic d'aquesta nit"
El concert també tindrà la seva posada en escena. Les intèrprets igualadines amaniran la música amb paraules, amb comentaris sobre les obres. "Abans de cada peça, introduirem una mica els elements més importats per a nosaltres, perquè així quan surtin a la música es facin més remarcables. Esperem que d'aquesta manera el públic es pugui ficar més dins la nostra interpretació i en gaudeixi més" comenten les joves intèrprets.
En aquest sentit, pel que fa al públic, des de fa uns mesos el Teatre de l'Aurora i Joventuts Musicals d'Igualada, estan programant concerts en aquesta sala, on actuaran la Mariona i la Joana. Als espectadors habituals de teatre els agrada la proximitat que dóna aquesta sala amb els públic. Ara també poden viure el mateix amb la música. Per a les germanes Mateu Carles "aquesta és una situació ideal perquè pots aconseguir més relació entre els músics i el públic. Creiem que és més interessant un concert on no només es tracta que l'artista pugi a l'escenari i faci la seva interpretació, que agradarà o no al públic, sinó que la proximitat d'una sala com el Teatre de l'Aurora propicia que hi hagi més comunicació amb els espectadors".
Per al concert d'aquesta nit, la Mariona i la Joana han vingut expressament des d'Alemanya, on estan estudiant. "A Alemanya hi ha molta tradició de música clàssica, i això es nota tant a les escoles com a la vida cultural. Totes dues tenim pensat fer-hi una estada llarga per poder aprofitar totes les oportunitats que hi ha. També és un país que dóna moltes facilitats als estudiants en general, perquè l'educació es considera molt important i està ben valorada" expliquen. Sobre la cultura musical d'Igualada, assenyalen que "a Igualada hi ha moltes entitats musicals i això aporta a la ciutat aporta una cultura molt interessant i que és un luxe. El que es troba a faltar és l'àmbit professional, tant de programació de concerts com de l'interès de l'Ajuntament i la gent del carrer".