//Plugins sense CDN ?>
Antoni Miranda va fer els comentaris de les obres, Gina Miranda va ser la registrant i la visualització del concert la varen fer Jordi Balsells i Josep Aguilera.
Jordi-Agustí Piqué, monjo de Montserrat, va estudiar orgue i va ser durant 4 anys el mestre de capella i director de l’Escolania del Monestir. Actualment és Degà-President del Pontificio Istituto Liturgico de Roma i professor invitat de la Facultat de Teologia de Catalunya i del Centre Teològic Salesià Martí Codolar de Barcelona. Compagina l’activitat acadèmica, amb la composició i els concerts com a solista d’orgue.
Jordi Figaró i Voltà s’inicià musicalment a l’Escolania de Sant Agustí de Sabadell i estudià als conservatoris de Sabadell, Terrassa, Liceu i Municipal de Barcelona. És concertista i professor de tenora i flabiol al Conservatori Municipal de Barcelona i de tenora a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) des de la seva fundació. Va estrenar el Concert per a Tenora i Orquestra de Xavier Boliart i ha col·laborat amb diferents formacions simfòniques i artistes.
El concert, que va alternar les composicions per a orgue sol amb les obres en les que actuaven els dos artistes, va començar amb una obra per a orgue sol de J. S. Bach (1685-1750) el Preludi i Fuga en do menor (BWV 545) amb la inclusió del Coral “Jesus meine Zuversicht” (BWV 728) al mig. Va continuar amb un arranjament per a flabiol i orgue d’una cançó anònima molt coneguda Greensleaves, fet per Jordi León i la Sonata en fa major amb els seus 3 moviments Vivace, Largo i Allegro, de G. P. Telemann (1681-1767), també amb flabiol i orgue. Per a orgue sol Jordi-Agustí Piqué va interpretar els dos últims moviments, Andante recitativo i Allegro assai vivace de la Sonata en fa menor op. 65 núm. 1 de F. Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847). Amb tenora i orgue vam poder escoltar una obra del compositor rossellonés Max Havart (1924-2006), el Concert en do major, amb els moviment Adagio-Allegro, Largo i Rondó. Una altra obra per a orgue sol, el Díptic montserratí sobre “Germinans i Virolai” del compositor català Francesc Civil (1895-1990), va precedir les dues sardanes finals, interpretades amb tenora i orgue, Sant Martí del Canigó, la coneguda obra del gran mestre Pau Casals (1876-1973) i La processó de Sant Bartomeu, d’Antoni Català (1891-1978), organista, professor i compositor nascut a Sitges que recrea, en aquesta sardana, la Festa Major de la seva ciutat.
Jordi-Agustí Piqué va demostrar ser un molt bon organista, amb una interpretació correcta i sòbria de Bach, amb un bon contrast en els dos moviments de la sonata de Mendelssohn i amb una execució molt viscuda de l’obra de Francesc Civil i va acompanyar molt bé les obres on hi havia un altre instrument. Jordi Figaró es va mostrar com un gran virtuós dels dos instruments que va tocar. Cal remarcar que era la primera vegada que s’escoltava en el Festival la combinació de flabiol i orgue, i tothom en va quedar captivat. D’altra banda, la tenora és un instrument que té un so particular, molt bonic, que té unes possibilitats immenses quan es toca tant bé com ho va fer Jordi Figaró i que combina molt bé amb la sonoritat de l’orgue.
El públic, que omplia totalment la Basílica de Santa Maria va aplaudir llargament totes i cada una de les interpretacions. En agraïment, els dos artistes van executar La sardana de les monges d’Enric Morera (1865-1942) amb la tenora, i Badinerie de J. S. Bach amb el flabiol. Al final del concert van baixar a saludar des del presbiteri on van ser obsequiats pel Primer tinent d’alcalde, Sr. Josep Miserachs.
El proper concert serà el dia 9 de març, a les 6 de la tarda a la basílica de Santa Maria i anirà a càrrec de l’organista nord-americana Gail Archer que interpretarà obres de Buxtehude, Bach, Mendelssohn, Barber, Tower i Liszt.