L'esdeveniment es farà l'1 de juliol a Igualda, a la plaça de Catalunya. Es fa amb l'objectiu d'apropar, un cop més, talents musicals igualadins i, joves en general, cap a l'art de la música.
Ja són dotze anys en total que el departament de Joventut de l'Ajuntament d'Igualada organitza el Certamen de Grups de Música Jove. Enguany tindrà lloc el dissabte, 1 de juliol, a partir de 2/4 de 10 fins a les 2 de la matinada, amb l'entrega de premis. Aquest any s'han decidit per deixar-se guiar per novetats i recomanacions suggerides pels joves. D'aquesta manera cridaran més l'atenció de la participació d'un major nombre de joves. Així doncs, el certamen es farà a l'exterior i prop del centre. Un altre punt serà la permanent obertura d'inscripcions a tots els joves de la comarca. A part, per arribar de manera més directa a la població juvenil, s'ha publicat als mitjans de comunicació, distintes entrevistes respecte als músics participants.Els Tellurian Dogma, una de les formacions candidates al triomf del certamen
Concretament, en la categoria de Solistes el premi és de quatre-cents euros i una invitació a actuar al Voilà!, de Manresa, a més a més d'una compensació econòmica de 200 euros. D'altra banda, pel que fa als Grups Musicals el premi val el doble i l'actuació els convidarà a participar en la Festa Major de la localitat, tenint una compensació de 500 euros.