TORNAR

La Companyia del Príncep Totilau portarà 'Monsieur Croche' a Corea

Una programadora del país asiàtic els va contractar en veure un vídeo a la Fira de Tàrrega

cultura
Dissabte, 28 gener 2017. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'espectacle dels tousencs arriba el febrer a Barcelona després d'haver-se pogut veure a diferents CaixaForums de tot l'estat espanyol. Més endavant, la companyia anoienca surt per primer cop de l'estat i l'exporta a Corea del Sud, al Uijeongbu Music Theatre Festival, on realitzarà un total de 4 funcions, amb el suport del Ministeri de Cultura espanyol. De moment, no està previst que l'espectacle es pugui veure a Igualada.

Un espectacle fet i interpretat per anoiencs arribarà a l'Extrem Orient aquest any. Es tracta del 'Monsieur Croche', basat en l'univers del compositor Claude Debussy, que la Companyia del Príncep Totilau -amb seu a Tous- portarà el mes de maig a Corea. Un equip de cinc persones -sis, de fet- viatjaran al festival de Uijeongbu per representar l'espectacle en quatre funcions. Per primer cop el teatre de casa nostra arriba a l'altra punta d'Àsia. Clara Dalmau, cofundadora de la companyia, comenta que "no som una companyia que es mogui molt de Catalunya i ara per primer cop sortirem de l'Estat per anar a Corea", en un festival de teatre musical on la idea d'una escenificació d'un somni del compositor Claude Debussy ha sorprès i agradat. Una programadora coreana va descobrir l'espectacle en un vídeo a la Fira del Teatre de Tàrrega.

Un espectacle visual que combina música, objectes i titelles'Monsieur Croche' es va estrenar aquest estiu a les Nits Culturals de Sant Pere Sallavinera. La companyia tousenca ha ideat aquest espectacle que compta amb el talent d'Olga Kobekina al piano, interpretant les peces de Debussy, mentre que els actors són Clara Dalmau, Jordi Hervàs i Ares Piqué. La direcció va a càrrec de Marc Hervàs. Clara Dalmau explica que "som una companyia de teatre de text i això defineix molt les nostres possibilitats, ja que és més difícil sortir a l'estranger, perquè cal contractar actors i actrius del lloc, per l'idioma". En aquest cas, l'espectacle de Debussy és teatre però amb una base musical i on els protagonistes són objectes i titelles, fet que simplifica molt i facilita la seva venda a l'estranger. "A més" recorda Clara "a l'Extrem Orient hi ha molta tradició de teatre de titelles".

Han tingut la sort de cara amb els ajuts del Ministeri de Cultura per la internacionalització, un repte que a les companyies els és molt difícil pels seus costos. En aquest cas "el festival coreà és un dels que té aquestes línies del ministeri i ho vam demanar al dia que s'esgotava el termini, però ens van agafar. Corea és un dels llocs on es vol obrir mercat". 'Monsieur Croche' és l'únic espectacle "que no és de flamenc" que ha entrat en aquesta convocatòria. Manifesta que "mai havíem pensat que aniríem tan lluny, estem molt contents".

L'espectacle ha estat estat de gira a diversos CaixaForums de l'Estat espanyol, com Palma de Mallorca i Saragossa, després a Lleida i aquest febrer, els dissabtes, a les 6 de la tarda, i els diumenges a les 12 del migdia, al de Barcelona. Corea arribarà el mes de maig, però també durant el proper mes hi haurà una novetat important, el tercer fill de Clara i Marc Hervàs. Estaran a Corea 11 dies -amb 30 hores de vol entre anada i tornada- i amb ells el nadó: "he dubtat d'anar-hi, però al final hi aniré amb el petit". A l'Àsia hi faran quatre representacions, dues al festival i dues més a la capital de l'estat, Seül, a més d'un workshop amb els espectadors sobre el teatre de titelles. Una aventura apassionant.


1 Comentaris

U

Un del món de la Cultura

Vilanova del Cami

28 de gener 2017.15:44h

Respondre

Perfecta!!! Molt bé!!!! Feliçitats!!!
Sempre és una bona noticia q gent del món del Teatre i de Catalunya mostrin els seus treballs a fora.
Disfruteu!!!!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.