//Plugins sense CDN ?>
El director de pel·lícules com “Planta 4ª” o telefilms com “La noche del licenciado” ha alternat durant la seva carrera la ficció pensada per la televisió i pel cinema. En molts altres casos, hem vist directors han començat en televisió per acabar fent cinema. És el cas d'Alfred Hitchcock, com van poder veure en el Zoom l'any passat, o d'Steven Spielberg, com podrem veure aquest any a la secció “Made in USA”.
Aquesta secció va néixer fa dues edicions al Zoom per fer un lloc a la ficció estatunidenca en un festival que acull telefilms europeus. I és normal que tingui un lloc al Zoom perquè la major part de les pel·lícules i sèries que ens arriben estan produïdes als Estats Units. Començant pels telefilms que acostumen a programar els caps de setmana després de dinar les dues privades amb més anys i seguint per l'èxit de les seves sèries de televisió.
Queda clar, però, que Europa aposta per la producció de ficció televisiva, a banda de donar suport a la producció de films pensats per les sales de cinema. I una prova és la presència al Zoom Igualada de pel·lícules d'Alemanya, França, Bèlgica i Àustria, a banda de les catalanes i de l'Estat espanyol. Més de 30 projeccions que consoliden un festival que aquest any torna a preestrenar produccions catalanes com la sèrie “La sagrada familia”.
Que el Zoom funcioni i que la producció televisiva catalana tingui molt bona audiència segurament vol dir que el sector progressa adequadament.
David Canto