TORNAR

El Consell estrena un spot turístic on anima a "escapar-se" a l'Anoia

cultura
Dimarts, 23 juny 2020. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El turisme pot ser un dels pilars de la recuperació econòmica de l'Anoia després de la COVID-19, segons els agents econòmics de la comarca. Una primera pedra és la campanya d''slow tourism' que impulsa el Consell, sota el paraigües de les diputacions i la Generalitat.

El Consell Comarcal ha activat la campanya 'Escapa't a l'Anoia, t'ho mereixes'. L'objectiu és, en l'excepcional moment actual, promocionar la comarca com un territori de proximitat i familiar molt indicat pels que cerquen espais de llibertat i sense aglomeracions per passar uns dies de calma, per practicar esports a l'aire lliure –BTT, ebike, running, parapent, hípica, vols amb globus, etc.–, per gaudir de la gastronomia o conèixer el patrimoni.

'Escapa't a l'Anoia' s'integra en la campanya "Catalunya és casa teva", d'abast molt més ampli i impulsada per la Generalitat de Catalunya i les quatre diputacions. Una iniciativa que, en l'actual situació derivada de la pandèmia per COVID-19, convida a apostar pel turisme de proximitat aquest estiu. S'adreçarà, en la fase més imminent, als mercats català, estatal i europeu i, ja de cara a la tardor, a mercats més allunyats.

L'estratègia de comunicació d'Anoia Turisme té com a objectius principals promoure el territori com un destí atractiu i segur per al turisme d'experiències i, en paral·lel, superar definitivament l'estigma que va suposar per la comarca el confinament perimetral de la Conca d'Òdena. L'estratègia ja s'ha presentat tant als ajuntaments com al sector turístic.
Perseguint aquesta fita d'impulsar la comarca com a referent del slow tourism, treballen conjuntament el Consell Comarcal, els ajuntaments, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i les organitzacions empresarials. D'aquí, precisament, neix la nova sectorial de Turisme de la Unió Empresarial de l'Anoia i, des del Consell Comarcal, es felicita aquesta entitat per aquesta iniciativa tan necessària.

És l'esforç econòmic més "important" en matèria turística fet mai per l'ens comarcal, amb accions en mitjans de comunicació d'àmbit nacional i també en xarxes socials. També s'està executant ja una planificació a curt i llarg termini i, per això, s'estan impulsant noves propostes que posicionin l'Anoia en nous vectors i nous públics. Una primera acció és el Catalunya Ebike Tour, un esdeveniment que forma part de l'estratègia comarcal pel cicloturisme i la sostenibilitat. També s'han iniciat els treballs per la constitució de l'ens 'Anoia Turisme', l'espai de concertació entre el sector públic i privat, que ha de jugar un paper molt important en la consecució d'aquests objectius.

El conseller de Turisme, Dani Gutiérrez, assegura que "la suma és cabdal, ens fa més forts. Aquest estiu atípic en què tot apunta que no hi haurà la mobilitat habitual entre països, convidem tothom que busqui tranquil·litat, descans i experiències úniques a visitar casa nostra." La iniciativa anoienca s'inclou en una campanya a nivell català que remarca que "és el moment de moure's per Catalunya i gaudir-la amb els cinc sentits. Durant el confinament, una de les coses que més s'han trobat a faltar és poder sentir de prop allò que emociona els sentits i ara, després del parèntesi, es podran tornar a experimentar, sentir, viure i gaudir tots aquells racons, aromes i plaers que ofereix el territori."
Els detalls de les propostes es poden trobar a escasateva.catalunya.com i, a nivell local, a anoiaturisme.cat.


1 Comentaris

T

Toni Guix

Igualada

24 de juny 2020.17:05h

Respondre

En català ,si us plau!!! Ja n’hi ha prou d’anglès perquè fa més modern!!!. Salut.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.