//Plugins sense CDN ?>
El Centre de Restauració i Interpretació Paleontològica (CRIP) dels Hostalets de Pierola tot just ha començat la nova temporada d'activitats educatives destinades als centres escolars. L'equipament dóna a conèixer el llegat prehistòric del municipi -on es va trobar en Pau, una de les baules de la seqüència de l'evolució- als petits amb els mitjans més atractius i novedosos.
El Centre és un referent a la comarca de l'Anoia, així com a tota Catalunya, gràcies a la seva tasca per fer valdre i divulgar la riquesa i la importància paleontològica de la zona. Un dels objectius de les activitats educatives del CRIP és precisament donar a conèixer aquest important patrimoni paleontològic i conscienciar sobre la seva rellevància científica.
Les activitats escolars que el CRIP ofereix es dirigeixen a diferents nivells educatius: educació infantil, educació primària, ESO, batxillerat i cicles formatius. Totes elles són eminentment pràctiques i pretenen transmetre diferents continguts, els quals poden ser associats fàcilment al currículum educatiu de cada curs.
Alguns dels temes que es tracten fan referència als fòssils trobats a la zona i que es conserven actualment al Centre d'Interpretació. "Quina informació es pot extreure d'ells i com aquesta informació pot vincular-se a la nostra biodiversitat actual?, com identifiquem les petjades i rastres trobats a un jaciment?, quines tasques comporta fer de paleontòleg"? Aquestes són algunes de les preguntes a les quals les activitats educatives donen resposta.
Les activitats educatives es poden complementar amb la visita a l'exposició 'Una finestra al Miocé'. L'exposició trasllada al públic 12 milions d'anys enrere quan es van formar tots els fòssils de la regió i a la vegada, ens permet admirar alguns exemplars sorprenents com les tortugues gegants o els elefants de quatre ullals. El CRIP també disposa, per a tots els centres educatius que ho desitgin, de les p@leorutes. Aquesta proposta ofereix la possibilitat de conèixer els recursos patrimonials i naturals del municipi d'una manera innovadora. A través dels dispositius mòbils, els estudiants visiten els itineraris establerts alhora que coneixen els recursos que les TIC posen al seu abast.