TORNAR

Docents de l'Escola Pia d'Igualada assisteixen a la Jornada Pedagògica de l'Escola Pia de Catalunya

Diferents ponents incideixen en la importància de no témer l’error i assumir riscos per aprendre

cultura
Divendres, 7 febrer 2020. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Una trobada amb centenars de persones que va tenir ponents de luxe com Anna Manso, Joan Quintana o Sergi Grimau. De l'Escola Pia d'Igualada hi assistien 18 docents i la directora, Natàlia Llorente.

El Campus de la UAB acollia la setmana passada la XXXII Jornada Pedagògica de l'Escola Pia de Catalunya, amb l'assistència de més de 400 persones. Docents, personal administratiu, directors i amics de la institució van compartir la Jornada dedicada íntegrament a reflexionar sobre l'avaluació. De l'Escola Pia d'Igualada hi van assistir una vintena de persones.

El grup de l'Escola Pia d'Igualada desplaçat a la UABLa primera ponent va ser Anna Manso, en la seva doble vessant d'escriptora-guionista i com a mare de l'Escola Pia: "equivocar-se és obligatori. Un no pot aprendre sense equivocar-se". El seu pas per molts equips professionals fa que hagi reconegut diferents estils d'avaluar. Va criticar "mètode destructiu. Si no tens una alternativa, accepta el que no t'agrada". Va subratllar que "els alumnes han de poder suspendre i aprendre del fracàs. Saps quan estàs en una bona escola quan hi ha un problema. L'escola ha de tenir un projecte educatiu estable, però sobretot, és fonamental que hi hagi estima".

Després intervenia Joan Quintana, psicòleg i assessor d'equips professionals. Apuntava que "sense reconeixement ens sentim invisibles". Afegia que "l'abraçada és el símbol de l'encontre. Et miro, et veig, et reconec, t'ho dic i actuo en conseqüència, legitimant-te". Va tancar la roda de ponents Sergi Grimau que va compartir la seva fórmula vital: el seu talent més el seu esforç i les seves circumstàncies, multiplicades per la seva vocació. Va animar als mestres a ser referents, que acompanyin i ajudin en la recerca i descoberta de talents i vocacions. 

Durant la taula rodona, els ponents van aprofundir en alguns dels conceptes qal voltant de l'avaluació com l'autoconeixement –aspecte clau a l'hora d'encaixar una crítica-, l'emoció –que condiciona el relat i l'avaluació- o la discrepància –indispensable per a que hi hagi desenvolupament. L'Eduard Pini, Provincial de l'Escola Pia de Catalunya, va tancar l'acte amb una dinàmica en la que un representant de cadascuna de les escoles i fundacions va destacar un aprenentatge de la Jornada.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.