//Plugins sense CDN ?>
Piñol va parlar sobre la cronologia de l’escriptura i dels material i mitjans que la permeten i també va concretar fets i anècdotes que van esdevenir protagonistes, com les imatges antigues d’infants aprenent a escriure. Les fotografies van fer palesa la diferència entre l’educació dels nens i de les nenes durant el segle XIX, ja que a les classes dels nens es veien els pupitres per aprendre a llegir i escriure i a la de les nenes només hi havia cadires, perquè elles només havien d’aprendre a llegir. De fet, ja ho va concretar Daniel Piñol que la consigna era clara en aquella època: "una noia amb una ploma i un paper és molt perillosa".
L’historiador català també va referir-se a les diverses escriptures que han existit i existeixen, a la dificultat per entendre l’escriptura de segles enrere, ja que per aconseguir-ho requereix una gran feina d'adaptació i també va parlar de la capacitat visual dels infants en el seu aprenentatge de lectura i la seva gran habilitat a l’hora reconèixer el seu nom escrit quan encara no coneixen les lletres.
La tecnologia i la medicina han experimentat un gran desenvolupament els últims anys. Per exemple, tant la robòtica com la cirurgia han permès millorar el progrés econòmic i la qualitat de vida. Com explicarà Josep Amat, de la seva síntesi neix el camp de la robòtica quirúrgica, que ha de continuar millorant les seves aplicacions en els propers anys. Tot i això, aquest enginyer industrial i professor emèrit de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) desvetllarà dilluns 19 de maig a l’AUGA, algunes de les dificultats futures amb què toparà la robòtica quirúrgica.