//Plugins sense CDN ?>
En unes setmanes on s’encadenen un seguit d’activitats comercials a la ciutat com la Nit de Shopping, el Rec.09, la Fira Anoia i el Troc-Mercat d’Intercanvi, el proper debat-tertúlia de DdD (Dimarts de Diàlegs) posarà a debat la pregunta: “Estan canviant els hàbits de compra a Igualada?”.
Serà dimarts que ve, dia 10 de juny, a les 8 del vespre, a la Sala de Socis de l’Ateneu Igualadí. La ràpida evolució de la societat i els canvis econòmics estan configurant una nova tipologia de consumidor i DdD vol conèixer quins són els nous hàbits de compra i com hi ha de respondre el comerç. També s’analitzarà com compren els iguialadins i quin model comercial seria el més adient per Igualada.
A més de coincidir enmig del calendari de diferents activitats comercials a la ciutat, el DdD sobre comerç també es fa en un moment en el qual l’arribada de nous hipermercats, franquícies i altres formats i esdeveniments comercials han provocat debat.
L’acte comptarà amb la intervenció d’un dels experts catalans més reconeguts en l’àmbit del comportament dels compradors i dels models comercials que se’n deriven com és el psicocreatiu Albert Vinyals. És professor de Psicologia del Consum de l’Escola Superior de Comerç i Distribució (ESCODI) i de la Universitat Autònoma de Barcelona, a més d’escriure en un bloc especialitzat des d’on analitza l’evolució del consumidor i dels formats de comerç. Vinyals introduirà l’acte a través d’un diàleg-entrevista que li farà el coordinador de DdD, Jordi Cuadras.
Durant 15 minuts Albert Vinyals farà una radiografia de quin és el panorama a nivell general sobre aquest tema i una vegada coneguda la realitat general sobre els hàbits de compra i l’evolució del comerç es passarà a analitzar el tema en clau igualadina i seran els representants de diferents formes de comerç que hi ha a Igualada els qui en parlaran des de la “Fila 0”: el comerç tradicional, l’outlet, l’electrònic i el d’intercanvi.
En aquest sentit s’hi ha convidat Xavier Figueres (president
d’Igualada Comerç), Jordi Ribaudí (impulsor de Rec.0 Experimental Stores), Llorenç Palomas (direcció de Trilpogi i creador de esdemarketing.com) i Juli Boada (membre d’Ecoxarxa Anoia). A tots ells s’hi sumarà el públic que vulgui intervenir-hi, ja que DdD dóna un protagonisme fonamental a la paraula del públic, a més de tots aquells agents de l’àmbit del comerç que vulguin participar-hi. El debat també es podrà seguir a través de les xarxes socials amb el perfil de Twitter @DimartsDialegs.
Cal recordar que Dimarts de Diàlegs és l’espai de tertúlia, debat i reflexió d’Igualada que acull l’Ateneu Igualadí i que té l’objectiu de recuperar la vella tradició de tertúlia que hi havia en molts cafès dels ateneus de Catalunya. Per això, un dimarts al mes s’organitzen diàlegs sobre un tema en concret que guardi relació amb Igualada. L’objectiu és aconseguir que el debat, el diàleg i la discussió siguin eines útils per fomentar el coneixement i el pensament crític a la ciutat.