TORNAR

LA MIRA i l’AnoiaDiari porten a Igualada el Premi Pulitzer 2021, Emilio Morenatti

El prestigiós fotògraf participarà en la taula rodona ‘Fotografiar la realitat: on són els límits’, al costat dels fotoperiodistes Cèlia Atset, Mireia Comas i Jordi Borràs, el dijous 3 de març, dins el programa d’actes del FineArt

cultura
Dilluns, 21 febrer 2022. 16:09. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El dijous 3 de març, dins el programa d’activitats paral·leles de la desena edició del FineArt, el magazín LA MIRA i l’AnoiaDiari, dins el cicle “Converses”, organitzen una taula rodona sobre fotoperiodisme. Moderada per la periodista de LA MIRA, Magda Gregori, la taula rodona comptarà amb la participació de destacats professionals del fotoperiodisme nacional, com són Jordi Borràs, cap de fotografia de LA MIRA, Cèlia Atset, col·laboradora del diari Ara, Mireia Comas, fotoperiodista freelance i Emilio Morenatti,  director editorial i cap de fotografia d’Associated Press. Entre altres premis, Morenatti ha rebut recentment el Premi Pulitzer 2021, “per a una commovedora sèrie de fotografies que porta els espectadors a la vida de les persones grans a Espanya que lluiten durant la pandèmia de la COVID-19.”   

El dijous 3 de març, dins el programa d’activitats paral·leles de la desena edició del FineArt, el magazín LA MIRA i l’AnoiaDiari, dins el cicle “Converses”, organitzen una taula rodona sobre fotoperiodisme.

Moderada per la periodista de LA MIRA, Magda Gregori, la taula rodona comptarà amb la participació de destacats professionals del fotoperiodisme nacional, com són Jordi Borràs, cap de fotografia de LA MIRA, Cèlia Atset, col·laboradora del diari Ara, Mireia Comas, fotoperiodista freelance i Emilio Morenatti,  director editorial i cap de fotografia d’Associated Press. Entre altres premis, Morenatti ha rebut recentment el Premi Pulitzer 2021, “per a una commovedora sèrie de fotografies que porta els espectadors a la vida de les persones grans a Espanya que lluiten durant la pandèmia de la COVID-19.”   

Una de les imatges de la sèrie guardonada amb el Premi Pulitzer: 4 de setembre de 2020. Francisco, de 60 anys, mira el mar després de sortir de l’UCI de l’Hospital del Mar de Barcelona, on va passar 52 dies a causa de la COVID. (Foto: EMILIO MORENATTI)Els últims anys, la imatge ha anat adquirint més poder en el món de la informació i, de retruc, el rol del fotoperiodista ha adquirit, paral·lelament, un paper rellevant en l’àmbit comunicatiu.  En aquesta taula rodona, alguns dels professionals més importants del fotoperiodisme al nostre país, reflexionaran i donaran resposta, entre altres, a alguns dels interrogants que planegen sobre l’exercici del fotoperiodisme: El fotoperiodisme pot reflectir la realitat? Pot ser neutral? On són els límits del que es pot fotografiar i el que no? Hi ha línies vermelles?...

Entrada gratuïta

La taula rodona es farà el dijous 3 de març, a les 8 del vespre, al Teatre Municipal Ateneu, d’Igualada. L’acte és gratuït i obert a tothom. Tot i que no és imprescindible es recomana reservar la localitat prèviament a tiquetsigualada. Se seguiran totes les mesures per evitar contagis COVID.

Emilio Morenatti

Emilio Morenatti és el fotògraf en cap d’Associated Press per a Espanya i Portugal amb seu a Barcelona. Amb una trajectòria professional de més de trenta anys com a fotoperiodista i fotògraf de documentals, s’ha establert a l’Afganistan, Jerusalem, Gaza i Pakistan, cobrint esdeveniments internacionals en més de 50 països. Morenatti ha estat reconegut amb nombrosos premis internacionals per la seva distingida tasca en l’àmbit del fotoperiodisme.

Jordi Borràs

Il·lustrador de formació i fotoperiodista autodidacta per vocació. Membre del Grup de Periodistes Ramon Barnils. S’ha especialitzat en qüestions socials, amb un interès especial pels moviments nacionals i d’ultradreta que actuen tant a Catalunya com arreu d’Europa. Actualment, treballa com a reporter gràfic freelance col·laborant en diferents mitjans catalans com El Món, La Mira —on desenvolupo les funcions de cap de fotografia— o la revista basca Argia, entre d’altres. Al llarg dels anys ha col·laborat en mitjans de comunicació com La Directa, Nació Digital, Crític, la revista El Temps, el diari Ara, Berria, RAC1 o l’Agència Catalana de Notícies. En l’àmbit internacional també he publicat a Associated Press, Vice News, Jungle World, The Guardian o a les revistes especialitzades en extrema dreta com la britànica Hope Not Hate o la capçalera sueca Expo. Col·labora a Catalunya Ràdio i a TV3. L’any 2018 va publicar Dies que duraran anys (Ara Llibres).

Cèlia Atset

S’inicia en la professió de fotoperiodista fa més de deu anys a Girona. Després de treballar a l’agència ClickArtFoto, comença a col·laborar pel diari ARA com a corresponsal de la demarcació de Girona i els últims deu anys exerceix aquesta professió a Barcelona pel mateix mitjà tot i que també ha col·laborat en altres publicacions com Libération, La Vanguardia, Jot Down, entre d’altres. L’interès per comprendre i explicar amb més coneixement els successos socials així com el funcionament de les seves estructures i el comportament humà, la porten a iniciar els estudis de criminologia. Ha escrit reportatges sobre violències institucionals i contra les dones mantenint així un compromís actiu en la lluita contra les violències masclistes des de la seva projecció professional.

Mireia Comas

Fotògrafa documental i fotoperiodista freelance. La seva obra es centra principalment en els moviments socials i en la denúncia de les injustícies dels més vulnerables. Estudis de fotografia a l’IEFC, posteriorment va fer el postgrau de fotoperiodisme a la UAB, i es va especialitzar en fotoperiodisme i fotografia documental. Entre els anys 1999 i 2003 es forma col·laborant en mitjans de comunicació com la Vanguardia, el País i el Periódico, entre altres. A partir del 2003 i fins al 2006 treballa com a fotògrafa a la Generalitat de Catalunya. Després d’un parèntesi, el 2016 comença de nou amb els projectes fotogràfics personals de fotografia documental. El 2018 realitza una exposició i llibre de fotografia sobre el món casteller “Els Castells no són de princeses” que culmina amb una fotografia que va fer la volta al món, “El petó casteller”. El 2020 destaca el reportatge “Atrapats” sobre un grup de joves en situació irregular que va rebre el Premi Miravisions de Fotoperiodisme, organitzat per LA MIRA.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.