TORNAR

Música clàssica al Teatre de l’Aurora, amb el Cicle Joventuts Musicals d’Igualada

El cicle s’inicia aquest diumenge amb el concert Música de cambra per a dues flautes travesseres, interpretat per Jordi Gendra i Mariano Bas

cultura
Dimarts, 14 gener 2014. 18:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El Teatre de l’Aurora inicia, aquest proper cap de setmana, un nou cicle de música clàssica dins la seva oferta estable d’espectacles. Organitzat conjuntament amb l’entitat Joventuts Musicals d’Igualada, el Cicle Joventuts Musicals d’Igualada és la principal novetat de la Programació Gener/Maig 2014, recentment estrenada. Sortegem 2 2x1 per assistir-hi.

Jordi Gendra i Mariano Bas

El cicle portarà a la sala independent igualadina quatre concerts: Música de cambra per a dues flautes travesseres (19 de gener), a càrrec de Jordi Gendra i Mariano Bas; Sonats. Música, cançons i altres obsessions (1 i 2 de febrer), amb Maria Jesús de Arenzana, David Murgadas i Joan Valentí; Viatge pel Renaixement i el Barroc musicals (22 de març), amb Joan Eudald Castelltort Solernou i Quartet Altimira en concert (30 de maig), a càrrec del Quartet Altimira.

Neus Peris, de Joventuts Musicals d’Igualada, ha assenyalat que “estem molt contents i agraïts de poder programar conjuntament amb el Teatre de l'Aurora. Feia temps que buscàvem una sala on començar a treballar en una programació trimestral, a més a més dels cicles que organitzem anualment (Serenates d'estiu i Cicle de Tardor). L'oferta de música clàssica a la ciutat no és tan àmplia com la de música moderna, i pensem que és una molt bona opció ampliar les oportunitats de concerts de clàssica, tant de cara a l'audiència com als músics anoiencs. Esperem que la primera edició sigui un èxit i que en podem fer moltes més!”.

Música de cambra

El concert que obrirà el Cicle Joventuts Musicals d’Igualada, tindrà lloc aquest diumenge 19 de gener, a les 19h, i anirà a càrrec dels flautistes Jordi Gendra i Mariano Bas, que interpretaran: Sonata en Mi menor op.2 nº2, de Georg Philipp Telemann (1681-1767); Tres Àries de l’òpera La

Flauta

Màgica (Du feines Taübchen, nur herein / Ach, ich fühl´s, es ist verschwunden / Ein Mächden oder Weibchen) de Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791); Variacions sobre un tema de Corelli, de Michel Blavet (1700-1768); Allegro i Menuetto en Sol Major WoO 26, de Ludwig van Beethoven (1770-1827) i Duetto Op.76 Nº4 en Re Major, de Franz Joseph Haydn (1732-1809).

Sobre el Cicle Joventuts Musicals d’Igualada, David Riba, director de la Jove Orquestra Simfònica de l’Anoia i professor de flauta i música de cambra al Conservatori Municipal de Música d’Igualada, assenyala que “després d’haver vist com en els darrers anys la música orquestral vivia un esplendor degut a una bonança econòmica de la nostra societat, ens trobem que, per raons de les ja habituals i famoses retallades, tornem als orígens, quan per tornar a escoltar aquella música que havíem fruit en un concert (en directe, es clar) calia per raons pràctiques fabricar-la en un format més petit, cambrístic, i fer-se-la un mateix, fins i tot a casa. Ens queda evidentment la possibilitat de la música enllaunada, i en ocasions especials, esperem que sempre puguem anar a escoltar alguna orquestra o música en format més gran. Però ara és el moment de tornar a disfrutar dels formats més petits, autèntics, on el contacte entre el públic i el músic dista sols uns pocs metres i on es pot conviure amb la música de forma propera en tots els sentits”.

“Aquest és el format proposat per a aquest concert”, explica David Riba sobre el concert Música de Cambra per a dues flautes travesseres, afegint que es tracta de “dues flautes: dues veus nues, sense cap possibilitat d’harmonies complexes, sols les que ens mostren les dues melodies. La mateixa sonoritat que sentien els nostres avantpassats del barroc i el classicisme, on en les mateixes cases i per diversió (al no disposar de televisió i altres estris d’oci) s’organitzaven sessions musicals amb els instruments disponibles. En aquest cas, una formació completament mòbil, amb possibilitats d’anar a actuar a qualsevol lloc on no es disposi de clavicèmbal, piano....”. Finalment, Riba recomana quest concert de Jordi Gendra i Mariano Bas, desitjant als assistents “que disfrutin del concert, que busquin la màgia de la senzillesa de mans de compositors de la talla dels que avui sentirem i que han escrit originalment per a que així son”.

Funcions

El concert Música de cambra per a dues flautes travesseres tindrà lloc el el diumenge 19 de gener a les 19 h. Les entrades (10€ i 8€ amb els descomptes habituals) es poden adquirir per Internet i a la taquilla del Teatre de l’Aurora (a la plaça de Cal Font) una hora abans de cada funció. També es poden reservar prèviament trucant al 938050075 exclusivament els dijous de 19 a 20 h. Més informació a www.teatreaurora.cat.

Els intèrprets: Jordi Gendra i Mariano Bas

Jordi Gendra, flauta: Nascut a Granollers, comença la seva formació amb Claudi Arimany, de qui serà més tard estret col.laborador en els escenaris. Paral.lelament cursa estudis superiors en el CSMM de Barcelona, obtenint les màximes qualificacions en la seva especialitat. a rebut consells d Alain Marion, Maxence Larrieu i Michel Moraguès; i molt especialment, valuoses indicacions de Jean-Pierre Rampal. Com a solista ha estat invitat per la Franz Liszt Chamber Orchestra de Budapest, Orquesta de Cambra Virtuosi di Praga, Orquestra de Cambra Checoslovaca, Camerata Amsterdam, I Musici Brucellensis, Orquestra de Cambra Nacional d’Andorra, Orquestra de Cambra de Lleida, Orquestra de Cambra Gonçal Comellas i la Barcelona Sinfonietta, entre d’altres; juntament amb solistes de la talla de János Rolla, el pianista Denis Pascal o Philippe Pierlot; i amb el cantautor Joan Manel Serrat. Ha actuat, sempre en qualitat de solista o com a integrant dels seus propis projectes de cambra, en els festivals de Encuentros (Buenos Aires, Argentina), Hasselt (Bélgica), Katerineholm (Suecia), Montefiascone (Italia), Colors de Música d’Escaldes (Andorra), Pirineos Classic de Canfranc ( uesca), Narciso Yepes d’Ordino (Andorra), Bendinat (Mallorca), Castell de Santa Florentina de Canet de Mar, Fundación Juan March de Madrid, Lunes Musicales de Castellón, Temporada de Cámara de Ciudad Real, Festival Isaac Albéniz de Camprodon, Festival Joan Brudieu de La Seu d’Urgell, Festival de Música de Rialp i altres. Jordi Gendra ha desenvolupat una carrera única i amb una gran amplitud estilística. Especialitzat en la música per a flauta dels segles XVIII i principis del XIX, és també conegut pel seu compromía amb la música dels nostres dies. És flauta solista de la Orquestra de Cambra de Granollers, una de les formacions més importants del país d’aquest gènere; i membre del Ensemble Instrumental de Barcelona i del Ensemble de l’Associació Catalana de Compositors entre altres. Col·labora regularment amb l’Ensemble de la Associació Catalana de Compositors, en residencia a l’Auditori de Barcelona. Fruit del seu viu interès per la divulgació musical, condueix el programa “Capsa de Música” a Ràdio Nacional d’Andorra. En la seva faceta de productor musical ha rebut encàrrecs del programa d’art contemporani “Metrópolis” de TVE i és impulsor del principal segell discogràfic digital dedicat a la música electrònica amb seu a Barcelona. Els seus recitals han estat enregistrats per les principals ràdios i televisions d’Espanya i Andorra. Acaba d’enregistrar amb el guitarrista David Sanz un CD amb obres de compositors catalans del segle XX per al segell La Mà de Guido. Jordi Gendra és professor a l’Institut Andorrà d’Estudis Musicals i regularment és requerit per institucions de tota Espanya per a oferir cursos i masterclass.

Mariano Bas, flauta: Neix a Rafal (Alacant). Inicia la seva formació musical de la mà del seu pare, Mariano Bas Rodríguez, la continua amb el mestre Gabriel GarcíaMartínez i l'estudi de la flauta amb Antonio Alcaraz . Compagina els seus estudis musicals amb la participació en diverses formacions orquestrals i cambra (Orquestra

Simfònica de la Regió de Múrcia, Orquestra del Conservatori d'Elx, Orquestra de Cambra de Sant Vicent, Young Janácek Philarmonic Orchestra, Quintet Clàssic de Rafal... ). Alhora, participa activament en nombrosos cursos de perfeccionament , com els impartits pels flautistes, Maxence Larrieu, Shigenori Kudo, Philippe Pierlot, Raymond Guiot, etc. Especialment, rep consells musicals de l'eminent flautista Jean - Pierre Rampala. Finalitza la seva formació acadèmica obtenint el Premi Fi de Carrera en l'especialitat de Flauta Travessera i les més altes qualificacions en Música de Cambra. Des de fa anys és deixeble de Claudi Arimany, concertista de reconeixement internacional, amb qui sol actuar freqüentment. Així mateix, intervé com a concertista amb diverses orquestres (Orquestra "Ciutat d'Elx" , "Il Concerto Accademico", Orquestra de Cambra de Sant Vicent ... ) a més de realitzar recitals i concerts cambrístics, en les seves diferents formes en auditoris i sales de la nostra geografia, al costat de músics com Oldrich Vlcek, Paul Cortese, Ashan Pillai, Iñaki Etxepare, Ad van Dongen, José Collado, Luisa Diumenge, Gaspar Hoyos, Beethoven Klavier Quartett, Beaux-Arts String Trio... Forma duo estable des de fa anys amb l'arpista José Antonio Domené, realitzant gires per Espanya i França. Actualment, és professor al Conservatori de Música de San Javier (Múrcia) i flauta solista de l'Orquestra Simfònica "Ciutat d'Elx " sota la batuta del seu director titular Leonardo Martínez i sent dirigit per directors com Manuel Hernández Silva, Cristóbal Soler, Jan Latham Koening, Charles Olivieri Munroe, Enrique i José Luis García Asensio. Actua en els seus concerts amb una flauta Wm.S. Haynes d'or .

Més informació

Per conèixer més a fons la programació i el sistema de venda i reserva de localitats es pot consultar la pàgina web www.teatreaurora.cat o bé seguir tota l’actualitat a través dels canals de facebook, twitter i youtube del teatre.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.