Cultura

Lliurats els premis del cinema català
'Cher Ami', produïda per Acció, millor pel·lícula d’animació

Dimarts, 2 febrer 2010. 03:00

El simpàtic film ha rebut el premi durant la gala celebrada dilluns a la nit al Teatre Coliseum de Barcelona. Jordi Castelltort és el productor executiu d’Acció, un estudi d’animació conegut entre d’altres treballs pels dibuixos 10+2. 'Cher Ami' és dirigida per Miquel Pujol, escrita per Miquel Pujol i Ibán Roca, produïda per Acció, Digital Dreams i Euroview, en producció associada amb Televisió de Catalunya.
'Les editorials no poden donar l’esquena al llibre digital'
Entrevista a Enric Faura, director d'Edi.cat

Diumenge, 31 gener 2010. 03:00

Aquesta setmana el gegant Apple ha presentat l'ipad, la nova revolució en el món digital segons molts experts. Un dels perjudicats per aquest nou producte d'Steve Jobs sembla que seran els e-books o llibres electrònics, però el que sembla obvi és que la lectura en suport digital avança. Per això us presentem una entrevista a Enric Faura, que és el director d’Edi.cat, una xarxa d’editors independents catalans fundada per les editorials Angle, Bromera i Cossetània que han creat un projecte de llibres digitals en català. Actualment formen part d’Edi.cat altres segells editorials que són: Fragmenta, Meteora, Abadia de Montserrat, Tàndem, Octaedro, Pagès, el Cep i la Nansa, Alpina i La Galera.
Els Tres Tombs arriben a Piera i La Llacuna

Dissabte, 30 gener 2010. 15:30

Després de celebrar-se els Tres Tombs a Igualada, aquest cap de setmana arriba el torn de Piera i La Llacuna. Els pierencs podran esmorzar a les 10 del matí al Parc del Gall Mullat, abans que els Tres Tombs comencin a les 12.15h el seu recorregut pel centre de la vila. D'altra banda, a La Llacuna la cercavila començarà a les 13 h., encapçalada per la Banda, i també se celebrarà un dinar de germanor en finalitzar aquesta.
Diumenge, últim dia dels Pastorets de Calaf
Ja han passat per l’espectacle unes 3.000 persones

Dissabte, 30 gener 2010. 03:00

Qui vulgui veure els Pastorets de Calaf encara pot fer-ho aquest diumenge, en l’última de les representacions previstes per a aquesta temporada. Des del Casal de Calaf es mostren satisfets amb l’assistència de públic, ja que amb les 6 sessions que han fet han tingut una mitjana del 70% d’ocupació, en una sala que té un aforament de 700 persones.
Igualadins guardonats a la Nit de les Revistes
Una portada d’artdelaterra i la Revista d’Igualada, premiades per l’APPEC

Divendres, 29 gener 2010. 03:00

La nit de dimecres hi va haver dues bones notícies per al món cultural igualadí: Jordi Sanahuja, d'artdelaterra es va emportar el guardó de l’APPEC a la millor portada, publicada a la revista Llengua Nacional. Per la seva banda, la Revista d’Igualada va ser guardonada amb un altre premi dins de la mateixa gala: el premi APPEC a la millor acció promocional per l’organització de la seva festa d’aniversari en complir deu anys de la creació de la revista.
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT