TORNAR

El públic aplaudeix l'organista danesa Inge Beck

2n concert del XX Festival Internacional d'Orgue

cultura
Dilluns, 4 març 2013. 11:15. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La Basílica de Santa Maria va acolllir aquest diumenge el segon concert del XX Festival Internacional d’Orgue d’Igualada, organitzat per l’Institut Municipal de Cultura d'Igualada sota la direcció artística de Joan Paradell i Solé.

Com sempre, la presentació i els acurats comentaris van anar a càrrec d’Antoni Miranda i el concert va poder ser visionat a la pantalla instal·lada al presbiteri, amb la transmissió de Jordi Balsells i Josep Aguilera. Gina Miranda va actuar de registrant.

Inge Beck, organista nascuda a Dinamarca, país on viu, va començar amb dues obres de J. S. Bach (1685-1750), Preludi i Fuga en si menor (BWV 544) i el Coral: Allein Gott in der Höh’ sei Ehr’ (BWV 663). Les va executar amb una bona tècnica tant en els teclats manuals com en el pedaler i amb una Fuga en la que es van poder seguir perfectament cada un dels temes; en el coral va modificar totalment la sonoritat, evidenciant les possibilitats de l’instrument.

De P. Günther, autor nascut l’any 1933, es va oferir la Missa brevis, (Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus i Agnus Dei). Cal destacar que Günther, amic de la concertista, li va dedicar aquesta obra. Aquí hi va haver molts canvis de registres per tal de poder destacar cada una de les parts de l’obra que té trossos pausats i solemnes i altres que recorden alguna melodia popular. La composició següent, Fantasia “Regina Dagmar”, una obra romàntica, també va ser d’un danés, H. Matthison-Hansen (1807-1890), que a la vegada era organista i pintor.

Dos compositors i organistes Italians van ser els autors de les obres següents: De Filippo Capocci (1840-1911), que va ser organista a Roma, a la basílica de Sant Joan de Letrà, vam sentir Allegro Maestoso, obra que va ser tocada amb la solemnitat que demana. I de Luigi Bottazzo (1845-1924), que va ser organista a la basilica de Sant Antoni de Pàdua, els assistents van poder escoltar Melodia que va sonar dolçament en la interpretació de l’organista. El concert va acabar amb la brillant Fanfare del compositor nascut a Bèlgica, N. J. Lemmens (1823-1881) amb tota la potencialitat de l’instrument.

El públic, molt nombrós, va aplaudir càlidament l’actuació de l’organista danesa, que va correspondre amb la interpretació de la cançó catalana “El cant dels ocells”. Inge Beck va elogiar molt el Festival i la seva organització i va quedar agradablement sorpresa de veure la quantitat de públic que assistia al seu concert.

Maria Dalmases


3 Comentaris

A

Antoni Miranda

Sant Martí de Tous

6 de març 2013.19:45h

Respondre

Agrair els comentaris de la Maria, també en aquest mitjà de comunicació molt llegit per públic divers.
Informar que en aquests vint anys de concerts del Festival d’Orgue, Igualada haurà... Llegir més acollit a 115 professionals de 26 països.
Animar a tothom, a gaudir de forma gratuïta, d’una hora de bona música que ens fan sentir aquests professionals, podent visualitzar el treball a través de la pantalla.

J

Josep Maria Mas i Busqué

Igualada

5 de març 2013.15:32h

Respondre

Corroboro el que ha dit Josep D., afegint que aquesta vegada, si ho comparem amb el primer dia, hi va faltar més caliu, però tot molt bé.

J

Josep D.

IGD

4 de març 2013.15:40h

Respondre

Es d’agrair una ressenya informativa tan ven documentada i explicada, en una dimensió justa. Feliciitars a anoiadiari i Maria Dalmases

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.