El president de la Diputació va visitar Igualada per presentar davant l'alcalde i els regidors el projecte per recuperar la que va ser primigènia entrada al temple. Es preveu reobrir aquest portal que, des del segle XVII fins la guerra civil espanyola (1936-1939), comunicava l'interior amb el carrer de Santa Maria, en el lloc que ara ocupa la capella dedicada a Sant Ignasi i allà on hi havia hagut l'antiga entrada lateral.
El projecte bàsic i executiu per a la reobertura del portal lateral de la Basílica de Santa Maria d'Igualada ja està enllestit i les obres començaran el proper dilluns. El president de la Diputació Salvador Esteve ha visitat aquest dimecres Igualada per a la presentació d'aquesta obra. L'han acompanyat Marc Castells, alcalde de la ciutat, l'arquitecte Jaume Riba, el rector de la parròquia, Mossèn Josep Massana, i el director del Servei de Patrimoni Local (SPAL) Joan Closa. L'actuació, que costarà 90.000 euros i es farà en tres mesos, servirà per recuperar el portal lateral de la basílica, que va desaparèixer amb la restauració posterior a la Guerra Civil espanyola. El portal, un cop reobert, serà també la sortida d'emergència.
Un casament del 1904, on es pot observar el portal
Salvador Esteve va visitar la basílica amb representants del consistori
Penso que fe aquesta despesa no te cap sentit, ja que ara que hi ha una sola porta está tancada la major part de les hores del dia, quan n’hi hagi dues que faran? Estem fent una porta per... Llegir més tenir-la tancada?
No és una despesa innecessària?.
No ho entenc, per un canto es diu que quan no hi ha feina s’ha de fer obre pública per donar-ne, i quan es fa, encara que sigui petita, es diu que ara no toca, no ho entenc
ARA NO TOCA. El que toca, en una situació del 20 % d’atur i moltes families que ho estant passant molt malament, és dedicar els recursos en generar activitat productiva, que multipliqui el... Llegir més valor, que activi el cicle econòmic.
Maria Ll.
Igualada
23 de gener 2015.18:10h
Pere, no has pensat, per exemple que hi ha una cosa que es diu mesures de seguretat, i que a tot arreu on hi pot haver un nombre molt elevat d’ocupació es demana que hi hagi més d’una sortida... Llegir més (sortida d’emergència, et sona ?) per evitar possibles problemes. Dons pensa en això per exemple