//Plugins sense CDN ?>
Amb l'objectiu inicial que la informació arribi a tots els comerços i botigues de la ciutat, el conveni ha de premetre que a través de cursos, eines didàctiques a internet, i material promocional de la campanya "Oberts al català", les establiments del sector del comerç, els serveis i el turisme puguin utilitzar com a llengua de contacte amb els clients, el català.
En la mateixa línia s'adreçarà l'assessorament comercia i lingüístic que a partir del gener s'oferirà a un centenar d'establiments cerats per persones nouvingudes, tot i que amb la campanya ja es posen diferents materialss a la seva dispsició perquè puguin sortir-se'n.
Així compta amb una 'Guia bàsica de normativa comercial' (bilingüe, català-castellà) on es detalla la normativa actual en matèria d'horaris, rotulació, tendals o banderoles, com s'ha de fer l'etiquetatge, els comprovants de compra, els fulls de reclamació... Recull les principals lleis que regulen el sector i sobretot explica la normativa lingüística, especificant el que s'ha de tenir en català i recordant que hi ha sancions per l'incompliment de la mateixa. Aprofita per donar un breu llistat de vocabulari i expressions útils en l'atenció comercial.
També s'inclou una guia pràctica de com obrir un comerç a Catalunya, amb els diferents passos legals que s'han de fer i assessorament i telèfons d'interès.
la campanya a la restauració i l'hoteleria compta amb una "caixa" de material que es farà arribar a restaurants que tinguin una mitjana de 4 o més treballadors immigrants; conté una safata professional amb el logotip de la campanya, un imant de envera amb les frases bàsiques en català, opuscles tant pels treballadors (en 6 llengües) com pels empresaris i un adhesiu per identificar els comerços que estigyuin dins la campanya.